מלחמה בשירותי תוכן סלולארים



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-1847957975280123"
data-ad-slot="4902213491"
data-ad-format="auto">

מלחמה בשירותי תוכן סלולארים – למי ממכם לא קרא שקיבלתם חשבון סלולאר ושם ראיתם שירותי תוכן קבועים בעשרות שקלים שאתם מחוייבים בהם כל חודש ולא שמתם לב לזה בעבר, כל פעם זה רק כמה עשרות שקלים. אתם מתקשרים בזעם לחברת הסלולאר שלכם והם בתגובה במקום לברר מי אותו ספק שירותי תוכן שרימה אתכם ולברר את פשר הדבר, הם פשוט מציעים לכם לשלם החשבון ולחסום עצמכם משירותי תוכן.

מהם שירותי תוכן? אלו הם אותם שירותים סלולארים שאתם משלמים עליהם תוספת, למשל אתם שולחים SMS לאחת מחברות התחבורה הציבורית בכדי לקבל זמני נסיעות של אוטובוסים, רכבות וכו' ואתם מחויבים בשקל אחד עבור כל תקשורת בה אתם שולחים שאלה ב SMS ומקבלים גם תשובה ב SMS. אתם רואים כוכב נולד בטלויזיה ומצביעים עבור מועמד מסויים בתור זמר השנה, אתם מחוייבים נניח חצי או שקל עבור אותו SMS, גם כאן מדובר בשירות תוכן. גלשתם באינטרנט ויש לכם פתאום חידה ונאמר לכם שאם אתם עונים עליה נכונה, אתם יכולים לזכות ב 20,000 ש"ח אך במשך חודשים אתם תקבלו מהם SMSים בתשלום שתצטרכו לשלם איזה 5 ש"ח על כל הודעה עם חידות שתקבלו, בסופו של דבר רק פרס אחד. כל אלו שירותי תוכן.

כיצד עובדת התרמית – אתם גולשים לתומכם באינטרנט ולפתע רואים פתאום פרסומת בבראוזר (דפדפן) ושם חידה: "איזה שטר מזוייף?, סמנו את השטר המזוייף ואתם יכולים לזכות ב 20,000 ש"ח ללא הגרלה" ועוד מלא חידות ממש שטוטיות שכל ילד בן 5 יכול לדעת וגם אם טעיתם זה נותן לכם עוד הזדמנות לנחש. פתאום מופיע לכם הודעה על מוניטור המחשב "כל הכבוד, עניתם נכונה על התשובה, בכדי לזכות בפרס הקישו את מספר הטלפון הסלולארי שלכם ותוכלו לזכות ללא הגרלה ב 20,000 ש"ח" ו "כפוף לתנאי התקנון". תהיתי מה זה לזכות ב 20,000 ש"ח ללא הגרלה, הרי השאלה קלה מדי, אלפים יודעים את התשובה, קראתי את התקנון, אתם מצטרפים לשירות כאשר אתם מזינים מספר סלולארי שלכם, 2-3 פעמים בשבוע אתם מקבלים חידה לסלולאר שלכם בעלות 5 ש"ח שעליה אתם צריכים לענות נכונה ובין כל אלו שענו נכונה במשך חודשיים שלוש (אחרי שכבר הוצאתם כמה מאות שקלים לתשובות על כל החידות הללו) תיערך תחרות בה ישלחו רצף של חידות למכשירי הסלולאר של אלו שענו נכונה ומי שיענה הכי מהר ונכון על כל החידות שישלחו בסוף התקופה ברצף יזכה ב 20,000 ש"ח. כך שכבר לא מדובר על ידע כללי רחב בכדי לזכות ב 20,000 ש"ח אלא בהוצאה של מאות שקלים מראש וזריזות ידיים מרובה של לשלוח תשובות מהירות ב SMSים באמצעות הטלפון הסלולארי. כך שאם אתם כאלו שלוחצים לאט על המקשים, אין לכם סיכוי לזכות בפרס. לכן זה כבר לא רק תחרות של מי יודע תשובות לחידות מטופשות אלא תחרות של מי מקיש יותר מהר על מקשי הסלולאר.

האם לחסום שירותי תוכן? אמנם זה קל לחסום שירותי תוכן, רק טלפון אחד לחברת הסלולאר שלכם ואתם חסומים, אך הבעיה שתהיו חסומים לכל שירותי התוכן כולל זמני נסיעות של תחבורה ציבורית שאולי כן תרצו, או שירותי תכוכן אחרים בחיוב חד פעמי כמו להצביע בתחרויות כגון "כוכב נולד" וסתם ככה לתרום לצדקה באמצעות SMS. עדיין אין אפשרות לחסום רק שירותי תוכן שלא רוצים אותם כגון החידות למיניהן שיש באינטרנט של יש לסמן איזו תשובה נכונה וכו'.

לסיכום: המלחמה התחילה, כיצד אנו נילחם בהם ונגרום להם לפשוט רגל – מי שבניכם מודע לתרמית, פשוט מתעלם מהפרסומת ולא מקליק עליה. טעות גדולה מאד עשיתם, חברות שירותי תוכן אלו משלמות עבור הפרסומות כאשר אתם מקליקים על הפרסומת ומגיעים לאתר שלהם ו\או רואים את החידה עצמה. אינכם צריכים לענות על החידה ובטח לא להזין את הטלפון הסלולארי שכלם מספיק שהקלקתם ועלה חלון החידה או בקשה שתרשמו טלפון סלולארי שלכם וכאן אתם לא ממשיכים הלאה. ההקלקה עצמה על הפרסומת עולה כמה שקלים טובים למפרסם שירותי התוכן. אם כולנו נקליק פעם אחת ביום על כל פרסומת שונה שאנו רואים, כל אחד מאיתנו יסב להם נזק יומי של עשרות שקלים ביום ונכפיל זאת בעשרות אלפי גולשים שרואים פרסומות אלו כל יום, הם פשוט לא יעמדו בזה ויאלצו להיסגר. גם אם חברות אלו מוגבלות בתקציב יומי עבור הפרסומות שלהם, ברגע שנקליק על הפרסומות כולנו, תוך דקות מספר יגמר לחברות התוכן התקציב היומי, כך שגולשים תמימים שכן עלולים ליפול בפח, כבר לא יראו את הפרסומות הללו ולא ירומו. אנא הצטרפו למאבק, כל פרסומת לשירותי תוכן שאתם רואים, כלומר כל פעם שיש לכם איזו חידה שאתם יכולים לזכות ב עשרות אלפי שקלים, הקליקו, ענו או אל תענו על החידה והפסיקו ברגע שתדרשו להזין טלפון סלולארי, ספק התוכן כבר מחוייב ברגע שהקלקתם על החידה גם אם לא עניתם עליה. הם ספקי התוכן משלמים ברגע שהקלקתם על המודעה ולא מתי ששלחתם את מספר הסלולארי שלכם. דבר נוסף, הקליקו פעם אחת על כל פרסומת שונה ביום ולא הקלקות ברצף על אותה מודעה כיוון שהקלקה ברצף יכולה לבטל את החיוב לחברת התוכן כיוון שיש הגנה למפרסם מפני הקלקות מזויפות וזאת בכדי שהם יחוייבו רק פעם אחת ביום עבור כל גולש שונה.

13/09/2011 עדכון:
בשורות טובות בפי, היום משרד התקשורת קבע נהלים חדשים בהם כל החוזים עם חברות הסלולאר צריכים להיות רשומים ולא רק בעל פה כפי שנהוג היום אלא תקבלו לביתכם חוזה חתום בו פרטי השינויים ו\או התחייבות במסלול שלכם.
דבר נוסף, מעתה תוכלו גם לבחור אילו שירותי תוכן לחסום, זה כבר לא כמו פעם שאו שאתם חוסמים את כל שירותי התוכן או שכולם פתוחים, כך תוכלו לחסום שירותי תוכן כמו כל שאלות הטריוויה המטופשות אך כן להשאיר שירותי תוכן חיוניים כגון לוחות זמנים של תחבורה ציבורית ובשביל הבידור לעשות בחירות מדי פעם בתכניות ריאליטי, מידע מלא בכתבה ב ynet
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4121270,00.html

נ.ב
הנכם מוזמנים לעשות העתק הדבק למודעה זאת ולשלוח אותה לכל חבריכם באימייל בכדי שגם הם יקליקו על מודעות שירותי התוכן בלי לענות על החידות, אני מניח שכל הקלקה עולה להם בסבירות 5 ש"ח.

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה חיסכון כסף וזמן.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה