אם נאכל ביס בשרי בשוגג או או לא טעים, מספיק לחכות 6 דקות ולא שעות עד אכילת חלבי.

בוודאי קרה לכם שאכלתם ביס מאוכל שחשבתם שהוא לא בשרי וגיליתם שזה כן בשרי, או שידעתם שזה בשרי אבל לאחר ביס אחד גיליתם שהבשר ישן ו\או לא טעים ועכשיו אתם בדיכאון כי תצטרכו לחכות 6 שעות עד אכילת חלבי. אז זהו, שלא. כאשר אחד מכל אלו קרה לכם, מספיק שתכחו 6 דקות ולא 6 שעות עד אכילת חלבי וזאת בגלל בכלל של "בטל ב 60" כלומר שאם טיפת חלב נופלת בסיר בשרי אך כמות החלב שנשפכה לבשר היא לא מעל 1 חלקי 60 מכמות הבשר, אין צורך לזרוק את כל הבשר אלא לאכלו בתור בשרי. וזאת כל עוד לא עבר טעמו של החלב לתוך הבשר. בעיה של העברת טעם קיימים בעיקר בתבלינין כאשר מדובר גם על כמות קטנה.
לדוגמא: לסיר עם 60 גרם בשר, נשפך בטעות גרם אחד חלב, עדיין ניתן לאכול את הבשר מכיוון שהוא לפחות פי 60 מכמות החלב.

כך גם במקרה שאכלנו בטעות ביס בשרי וגילינו שהוא לא טעים, מקולקל, ישן, שלא רצינו בכלל בשרי, גילינו פתאום שאנחנו אמורים בקרוב לאכול ארוחה חלבית מפוארת או כל סיבה זו או אחרת. אנחנו גם כאן נוהבים בבטל ב 60 שאם כמות הבשר שבלענו הינה פחות מ 1 חלקי 60 מהארוחה החלבית שאנו מתכוונים לאכול, כך אנו מחלקים את הזמן ב 60. כלומר 6 שעות חלקי 60 יוצא 6 דקות.

דוגמאות למקרים בהם אכלתם בשרי אך מספיק לכם לחכות 6 דקות בלבד ולא 6 שעות

  1. אכלתם לחם (לאפה, פיתה, לחם וכו') שהיה בו בשר אך אכלתם מהלחם בלבד שנגע בבשר בלי הבשר עצמו.
  2. שתיתם מרק עוף בלי חתיכות או חתיכות מאד קטנות אך בעיקר המיים שהיו בהם אבקת מרק עוף בשרי ו\או חתיכות עוף שלא אכלתם אלא את נוזל המרק עצמו בלי החתיכות הגדולות.
  3. חשבתם לאכול ארוחה בשרית נניח סטייק, לקחתם ביס אחד אך גיליתם שזה ישן ולא טעים או אפילו טרי אבל סוג שאתם לא אוהבים ולא מסוגלים להמשיך לאכלו.
  4. מישהו נותן לכם ביס מאוכל בשרי כגון שווארמה בפיתה, לאפה וכו' ופתאום נזכרתם שאתם בדרך לארוחה שהיא חלבית.

GW5hG2kU0312t53h9739

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה תורה ויהדות.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה