לא חובה לשמור נידה ומקווה



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-1847957975280123"
data-ad-slot="4902213491"
data-ad-format="auto">

אתם בוודאי חושבים שזאת מצווה לשמור ימי נידה ולאחר מכן לטבול במקווה ולאחר מכן אתם מותרים אחד לשניה. למי שאינם בקיאים בדברים, אני אסביר לכם.

ימי נידה – רוב המאמינים נוהגים לא להגיע לשום מגע בניהם בזמן ימי נידה שהם הימים בהם האישה במחזור ושבוע לאחר מכן, כלומר כמעט שבועיים שהאישה טמאה. ימי המחזור הם ימי טומאה (בערך 5 ימים) לאחר מכן יום נקי ועוד 7 ימי טהרה שגם בהם אסור לבעל לשכב עם אשתו. כלומר בסך הכל 12-13 יום בכל חודש בהם אסור לזוג להתקרב אחד לשניה, לא מין ולא חיבה ולא שום דבר, כמו זוג גרוש, כלומר סבל של ממש.

כמובן אני שומע תירוץ דבילי לגמריי מצד מצדדים בנידה שלא רוצים להודות שהם סובלים ולכן אומרים שהנידה זה ממש כייף מכיוון שכל פעם זה כמו חופה מחדש מתי שהאישה טובלת במקווה והיא מותרת לבעלה. מדוע התירוץ דבילי? אני אסביר לכם. הרי אם כל פעם שמסיימים את הנידה וחוזרים מהמקווה זה כמו חופה מחדש, אז כל פעם שמתחילים נידה זה כמו גירושים חדשים מכיוון שזוג ששומר נידה חיי כמו זוג גרוש שעדיין גרים באותו בית, תשאלו כל שומר נידה שיש לו אוטו אם הוא מוכן להחנות את האוטו שלו שבועיים כל חודש בלי להשתמש בו ואז כל פעם שהוא חוזר להשתמש באוטו שלו זה כאילו יש לו אוטו חדש, או תגידו לו שישן באוהל או בסוכה שבועיים כל חודש ואז כל פעם שהוא חוזר לישון בדירה שלו, זה כאילו יש לו דירה חדשה. דבילי נכון? ככה דבילי זה להגיד שזה כייף לשמור ימי נידה. ואם זה באמת  כל כך כייף לזוג לשמור נידה, אז למה הם לא ממשיכים לשמור נידה אחרי שהאישה עוברת את גיל הפוריות (בערך 50+) או מתי שהאישה בהריון ואין לה מחזור. למה זוגות אלו לא יושנים ביחד שבועיים כן ושבועיים לא וכך ידמו כאילו יש להם ימי נידה וזה ממש ישפר להם את הזוגיות? כך יוצא מצב שזוג צעיר ואנרגטי אסור להם ליהנות ממין עד שהם זקנים והתפקוד המיני פוחת או שבטנה של האשה מתנפחת מהריון. הרי אם תחשבו על זה, אנשים שסובלים בגלל ששומרים מצוות שאלוהים מעולם לא ביקש מהם שישמרו, לא יגידו שהם סובלים בחיים בגלל שלקחו על עצמם תורה ומצוות, ולכן כל פעם אומרים כאילו זה כיף להם למרות שסובלים, כלומר הם לומדים איך לשקר לעצמם, כך עושים להם בשיעורי דת.
עוד תירוץ דבילי של שומרי נידה: "שעושים משהו הרבה זמן זה מתחיל להימעס, לכן  זה כייף להפסיק מגע באותם שבועיים (או 12 יום) כי בלאו הכי זה נמאס ורוצים מזה הפסקה"
תגובה שלי לתירוץ הדבילי הזה: צרכים של הגוף אף פעם לא נמאס כגון: נשימה, אכילה, שתיה, סקס, שינה ולכן במקרה הזה סקס זה לא משהו שנמאס אלא הגוף דורש את זה מדי פעם ולכן הרבה שומרי נידה מתלוננים שקשה להם ומביאים עצמם לזרע לבטלה (אוננות) בגלל שלא יכולים להתאפק. אם כבר משהו כן צריך להימאס לאותם שומרי נידה זה לקרוא תהילים כל היום שוב ושוב ללא סוף שזה משהו שהגוף לא דורש, זה כן צריך להימאס להם אבל הם כמובן לא מודים בזה, אלא רק אומרים שתהילים ותפילות שחוזרות על עצמן שוב ושוב זה ממש כייף להם.

שימו לב שכל התירוצים של אלו שמצדדים (בעד) בשמירת נידה ומקווה תמיד יש לכולם את אותם תירוצים מדוע זה כל כך כייף להם (עלק) וזאת בגלל שהרבנים מלמדים אותם שזה כייף להם, מלמדים אותם כמה תירוצים בעל פה שהם צריכים להגיד לעצמם כדי שלא יהיו בדיכאון וישכנעו עצמם שנידה זה כל כך כייף ולא סבל כפי שהם באמת סובלים מהנידה.

הנידה בתורה – בפרשת  מצורע ספר ויקרא ט"ו - וְאִשָּׁה כִּי-תִהְיֶה זָבָה דָּם יִהְיֶה זֹבָהּ בִּבְשָׂרָהּ שִׁבְעַת יָמִים תִּהְיֶה בְנִדָּתָהּ וְכָל-הַנֹּגֵעַ בָּהּ יִטְמָא עַד-הָעָרֶב.
וְכֹל אֲשֶׁר תִּשְׁכַּב עָלָיו בְּנִדָּתָהּ יִטְמָא וְכֹל אֲשֶׁר-תֵּשֵׁב עָלָיו יִטְמָא. וְכָל-הַנֹּגֵעַ בְּמִשְׁכָּבָהּ יְכַבֵּס בְּגָדָיו וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב. וְכָל-הַנֹּגֵעַ בְּכָל-כְּלִי אֲשֶׁר-תֵּשֵׁב עָלָיו יְכַבֵּס בְּגָדָיו וְרָחַץ בַּמַּיִם וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב. וְאִם עַל-הַמִּשְׁכָּב הוּא אוֹ עַל-הַכְּלִי אֲשֶׁר-הִוא יֹשֶׁבֶת-עָלָיו בְּנָגְעוֹ-בוֹ יִטְמָא עַד-הָעָרֶב.
וְאִם שָׁכֹב יִשְׁכַּב אִישׁ אֹתָהּ וּתְהִי נִדָּתָהּ עָלָיו וְטָמֵא שִׁבְעַת יָמִים וְכָל-הַמִּשְׁכָּב אֲשֶׁר-יִשְׁכַּב עָלָיו יִטְמָא.

מה זה אומר, שימי הנידה הם שבעה ימים בלבד, כלומר שבעה ימים מתחילת המחזור ולא מסוף המחזור. אלו שמחכים שבעה ימים נקיים לאחר המחזור נגרמת להם עקרות הלכתית (לא פיסית) מכיוון שנשים רבות מקבלות ביוץ לפני היום ה 14 למחזור וביוץ זה נופל להם על ימי נידה ולכן לא  יכולות להיכנס להריון. רבנים מעדיפים לרשום לנשים אלו גלולות מעכבות ביוץ מאשר להתיר להן לקיים יחסים מוקדם יותר ולא לחכות לסוף הטהרה של הנידה, לכדורים כאלו כמובן שיש תופאות לוואי לא נעימות.

מקווה – בזמנו מתי שהלכו למקווה, לא היו מקלחות ולא תמיד התרחצו עם מיים נקיים ולכן המקווה נחשב למקום מאד נקי, המקווה במקור היה מיים זורמים כגון נחל, כך שהיו מתרחצים במיים יחסית נקים לעומת מה שהיה בבית. כיום להתקלח בבית זה יותר נקי ממקווה כיוון שמי מקלחת הנם מסוננים בלי שאף אחד אחר התרחץ בהם לפניכם, על כן להתקלח זה יותר טהור מאשר ללכת למקווה, במקווה המיים בהם אתם טובלים, אחרים גם טבלו לפניכם כך שהמיים לא כל כך נקיים, מה שבטוח הרבה פחות נקיים ממי מקלחת. מה גם שאתן הולכות למקווה, מכריחים אתכן בלאו הכי להתקלח מראש, כך שמה שקובע זה המקלחת ולא המקווה עצמו. במקווה גם נגרמת בעיה של חילול שבת מכיוון שבלנית נאלצת לעבוד בשבת מכיוון שמקוות פתוחים גם בערב שבת, כך שאם תתקלחי בבית במקום ללכת למקווה, את תזכי את הבלנית ותמנעי ממנה חילול שבת. זה שיש לכן מקלחת בבית זה כמו מקווה בבית, במקום ליהנות מהמודרניזציה ולשמוח שיש לכם מקווה בבית (חדר האמבטיה, מקלחת) אתם טורחות  עד המקווה הפחות נקי ממקלחת ביתית. תתקלחו בבית  במקום ללכת למקווה ומבחינה הלכתית זה יחשב לכן כאילו הלכתן למקווה, אלוהים מאד ישמח אם תתקלחו בבית ולא תתריכו עצמיכן למקווה מה גם שמקלחת ביתית יותר טהורה ממקווה.

בכל עניין הנידה דווקא הקראים צודקים, אני אמנם לא מסכים עם כל ענייני הקראים במה שקשור לשבת שהם יושבים בחושך מכיוון שאסור להדליק אש בשבת, אבל במקרה של נידה שהם שומרים רק שבעה ימים, צריך לקחת דוגמא מהקראים.

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה תורה ויהדות.‏ קישור ישיר לפוסט.

9 תגובות על לא חובה לשמור נידה ומקווה

  1. מאת --‏:

    אתה כופר ממש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    איך אתה יכול לכתוב דברים נגד ציווים שכתובים בתורה?
    כל אישה שקבלה מחזור חייבת להמתין 5 ימים לפחות ומהיום החמישי לספור שבעה ימים נקיים וביום שהיא מתחילה את שבעת ימי הנקיים שבוע אחרי לאחר צאת הכוכבים היא טובלת לשם ומצוה ובשביל שתהיה טהורה לבעלה.
    המקוואות נקיים מאד הם לא מזוהמים הם מחוטים ועוברים נקיון שוטף יש אפשרות להתרחץ בבית ואח"כ לבוא לטבול ולעשות הכל לפני פסיקת הרבנים. (בבקשה מי שלא מכיר זאת נא לא לכתוב שקרים)
    לא מרגישים בימים אלו כמו זוג גרוש זה מוסיף תשוקה בין בני הזוג וקדושה לבית.
    אפשר לשאול את כל אלו שהולכות איזו הרגשה נפלאה ותענוג יש להם לאחר מכן.
    אנשים בזמנים הכי קשים שלהם כמו ברוסיה, ספרד, שואה עשו הכל במסירות נפש ומתוך סכנת נפשות עצומה על מנת לקיים מצוה זו.
    אנא ממך אדון יקר חזור בך!

    • מאת יצחק שחר‏:

      קודם כל סליחה שלקח לי זמן לאשר את התגובה שלך, פשוט לא ידעתי שהיתה תגובה ממתינה לאישור, לפעמים אני לא מקבל מייל אלא מוצא את זה שאני נכנס להגדרות הוורדפרס.

      לענינינו: אני לא חוזר בי, השקרים באים מאלו שאומרים שהם נהנים מנידה, אנשים סובלים מאד, הולכים לרבנים ומבקשים הקלות בנידה וגם מאוננים הרבה כי לא מצליחים להתאפק כמעט שבועיים, כל כך סובלים שאפילו רב גדול פסק שמותר לבגוד בגלל קושי שמירת הנידה.
      ציווי הנידה של שבעה נקיים זה בכלל לא מהתורה אלא מהחמרה של רבנים, התורה מצווה רק 7 ימים מתחילת המחזור.

      הסבר דברי הגמרא:
      הגמרא במסכת חגיגה עמ' ט"ז (וכן במועד קטן ובקידושין דף מ') מביאה את דברי רבי עילאי (אלעה) הזקן שאמר כך:
      "אמר רבי אלעה הזקן, אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירים אותו וילבש שחורים ויתעטף בשחורים ויעשה מה שליבו חפץ ואל יחלל שם שמיים בפרהסיה"

    • מאת דינה‏:

      אני אישה דתיה ואני מצדיקה במליון אחוז את דבריו.
      נשים דתיות/חרדיות אומרות שזה כיף רק כי זה מה שהכניסו להן לראש מגיל קטן.
      איך אפשר להגיד שזה כיף לא לגעת בבעל שלך שבועיים? את לא אוהבת ונמשכת לבעל שלך?!
      אם אוהבים באמת את אחד את השני ונמשכים, למה שירצו להפסיק?!
      אין לי שום הרגשה נפלאה ותענוג ללכת למקווה ההיפך, הרגשה שהסיוט הסתיים.
      איך אפשר להגיד שזה דבר טוב לא להתקרב אחד לשני שבועיים, איך????? אני באמת לא מבינה את האיוולת הזאת.

  2. מאת שושי‏:

    אני אחת שב3 שנים האחרונות מתחזקת! והחלטתי את מצוות נידה לשמור כמה שביכולתנו… יש מלא הלכות וזה קשה!! אבל כן זה כל פעם בהרגשה שחוזרים אחד לשני-כמו הפעם הראשונה! ככה אני מרגישה לפחות! צריך מדיי פעם להתרחק-להתגעגע .. כדיי לחדש את הקשר הזוגי! זה כמו שאתה לא תואכל עכשיו כל יום גלידה . מתי שהוא זה יימאס לך ככה גם עם סקס!!

    • מאת יצחק שחר‏:

      הקטע של כל פעם זה כמו פעם ראשונה, את לא מרגישה ככה, אלא בהרצאות של חזרה בתשובה הם אומרים לך שכל מצווה זה כייף לא נורמאלי ואומרים לך מה את אמורה להרגיש. בגלל זה אנשים דתיים ששואלים אותם למה מצוות זה כייף, הם עונים בדיוק אותם תשובות, לא בגלל שזה מה שכייף להם, אלא אלו התשובות שהכתיבו להם בבית הכנסת. צרכים של הגוף לא נמאסים כגון סקס, אכילה, שתיה, שינה וכו'. דברים מלאכותיים כגון תפילות ומאה ברכות ליום זה משהו שכן נמאס ולא ראיתי שדתיים אומרים שנמאס להם כל יום להתפלל כמה שעות 365 ימים בשנה, אין להם אף פעם שום יום מנוחה מתפילות וברכות. בכתבה שלי נתתי את כל הדוגמאות למה זה מגוכך להגיד שזה כמו פעם ראשונה כל פעם שחוזרים מהמקווה, אז גם זה כמו גירושים מחדש כל פעם שמתחילים נידה.

  3. מאת מלכה בת מלך‏:

    אתה אחאב של ימינו- נביא שקר!!!! לך ברר את האמת הרוחנית ולא הטכנית המזוייפת שלך שנוחה לך ולתאוות שלך!!! הסקס אולי לא נמאס על הגבר אבל האישה ועוד איך יכולה להימאס עליו! אז מי שרוצה להיות רק ספקית הסקס של בעלה בבקשה, שתקשיב לך, מי שיודעת שהיא מלכה המלך יכבדה ויתגבר על תאוותיו שאין בהם אהבה אלא רק תאווה! קרב היום בו תיתן את הדין על דבריך והסטותיתך כמו גם סטיותך!

  4. מאת שירי‏:

    האמת שאתה צודק. יש אפילו רבנים שסוברים כמוך.

  5. מאת הודיה‏:

    בתור חילונית שמנסה להתקרב ליהדות:

    מה זה איסור נידה בדיוק?

    שמעתי פעם שאסור לאישה בזמן שהיא נידה ללכת בנחל שהולכים בו גם בנים, זה נכון?

    • מאת יצחק שחר‏:

      האיסור שאת מדברת עליו לא קשור לנידה אלא לצניעות. העניין הוא כאשר הולכים בנחל והאישה לבושה עם חצאית, היא מרימה החצאית בכדי שלא תירטיב והגבר שהולך לידה עלול לראות חלקים לא צנועים אצלה. כמו כן, בגדים שנרטבים במקרים רבים נהיים שקופים ו\או נדבקים לגוף ומבליטים איברים מוצנעים. בגלל סיבה זאת נהוג לקיים חופים נפרדים לגברים ונשים לחוד בין אם מדובר בחופי ים, בריכות וכו'. איסור הנידה של אישה הוא כלפי בעלה בלבד ולא קשור לעניינים אחרים, בעבר היה נהוג שאישה נידה גם לא מבקרת בבית הכנסת, אך בגלל צניעות הפרט בוטלו איסורים אלו ואישה נידה מתנהגת כרגיל בחייה פרט לעניינים שקשורים בבעלה.

כתיבת תגובה