ניתן לוותר על גיוס חובה ומילואים



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-1847957975280123"
data-ad-slot="4902213491"
data-ad-format="auto">

בפוסט זה ברצוני להציג פיתרון לבעית סרבני הגיוס, מילואים, בעיות תקציב בצבא וכו'.

צבא צריך 2 דברים שללא שני דברים אלו, הצבא לא יוכל להתקיים
1. כוח אדם – צבא מודרני צריך כוח אדם מיומן ויעיל ולא סתם ככה אנשים
2. כסף – ככל שיש יותר כסף בצבא, ניתן לקנות  ציוד יותר משוכלל וכך לחסוך כוח אדם.
כולנו נוהגים לדבר על כמה חשוב הגיוס לצבא ומילואים ונותנים כבוד למי שמשרת בצבא שזה בהחלט חשוב מאד, אבל מזלזלים באלו שמשלמים הרבה מיסים במקום ללכת לצבא. מדי פעם בתקשורת מדברים על אמנים, סלברטאים מסויימים שבהחלט משלמים הרבה מיסים אבל לא שירתו בצבא. אף אחד לא טרח להגיד כמה מיסים הם משלמים שממלאים את קופת המדינה, אלא רק משמיצים אותם שהם לא עשו צבא. לדוגמא: מייקל לואיס, אביב גפן ובר רפאלי ואני מניח שיש עוד אחרים. ושלושת אלו משלמים לפי מיטב ידיעתי הרבה מאד מיסים שממלאים את קופת המדינה ומסייעים ברכישת ציוד יקר לצבא שיכול להציל חיי חיילים. הרי עם עודף כוח אדם בצה"ל, חיילים לא יכולים לקפוץ  גבוה באוויר ולתפוס עם רשתות אישיות טילים שנורים מעזה אלא הצבא צריך מאות מיליוני דולרים לציוד לירוט טילים קצרים וארוכי טווח. מבחינת כוח אדם מספיק צוות של כמה מאות חיילים שמיומנים להפעיל ציוד זה ולא עשרות אלפי חיילים עם רשתות שיתפסו טילים באוויר. על כן הצבא צריך להיות  קטן אך יעיל.

כאן אציג את כל הבעיות ואת הפיתרון שלהם
בעיה: מילואים מאד יקרים למדינה ופגיעה במשק – מה בעצם הבעיה כאן, נקח לדוגמא את פלוני שהוא מהנדס המשתכר ב 20,000 ש"ח בחודש ועובד בחברת הייטק שמייצאת לחו"ל. פלוני נשלח לחודש מילואים שבמהלכם במקום שהמדינה תרוויח מפלוני מיסים של 6,000 לחודש, המדינה נאלצת לשלם לפלוני 20,000 עבור המילואים וגם החברה בה עובד פלוני מפסידה כספים כיוון שהיצור שלה נפגע וכך גם החברה משלמת פחות מיסים ובכלל פגיעה גדולה במשק. פלוני דרך אגב מוצב בעמדת שמירה במילואים שלו. (שאת מקומו בהחלט יכל לאייש מובטל\ת במשכורת נמוכה בהרבה מפלוני אך מכובדת מעל המינימום.
פיתרון: לפתור ממילואים ושירות צבאי כל אזרח שמשלם הרבה מיסים וממלא את קופת המדינה (ומי שכן מאד נחוץ לצבא ויקבל צו גיוס יקבל משכורת מלאה) הרי בכסף שמתמלא בקופת המדינה ניתן להעסיק כמה אנשי קבע וימלאו את  מקומו של פלוני בצבא וכך גם המשק לא מפסיד כספים וגם ניתנת תעסוקה לכמה מובטלים שעכשיו משרתים בצבא ונחסך מהם דמי אבטלה.
לא יתכן שאזרח שמשלם הרבה מיסים והמדינה תפסיד עליו כסף בכך שלא תקבל ממנו מיסים ומקום העבודה שלו יפגע. ולעומת זאת  מובטל שמאד רוצה לעבוד עדיין ישאר מובטל במקום פשוט להחליף את המילואים של פלוני וכך הוא המובטל יקבל משכורת מלאה, דבר כזה יועיל לשניהם

חיילים לא ישראלים – כיום הרבה מפעולות צה"ל הכי נועזות נעשות בידי שכירי חרב לא ישראלים שמתגוררים בחו"ל, אלו משתכרים בהרבה כסף ולכן צה"ל צריך הרבה תקציב ופחות כוח אדם משלנו. קחו למשל משתפי פעולה פלסטינים שמקבלים משכורת מישראל, אנשי מוסד תושבי חוץ, מחסלים של מדענים באיראן. זאת  עוד דוגמא לכך שצה"ל צריך יותר כסף מכוח אדם.

שיטות  לחסוך כסף בצמצום כוח אדם – במקום חיילים עם משקפת ללא שינה שנרדמים בשמירה (שלא באשמתם, מחוסר שינה ושיעמום גם אני הייתי נרדם בשמירה) לרשת את כל הגבולות במערכות  משוכללות של מצלמות חזקות שמצלמות  בחושך ובאיכות גבוהה ומתריעות אוטומטית בפני תנועה של גוף חיי שפולט חום. הרי חייל סדיר עם משכורת רעב עולה למדינה מעל 20,000 ש"ח בשנה. סכום שקונה ציוד אבטחה אלקטרוני מהמשוכללים שיש, מזלטים (מטוס זעיר ללא טייס) וכו'.

אנא חיתמו על העצומה שקוראת לבטל מילואים ושירות צבאי חובה. בטכנולוגיה של היום אנו יכולים לשלוח רובוטים לקרב (כלי רכב ומטוסים לא מאוישים) במקום לסכן חיילים, צריך יותר כסף ופחות כוח אדם.

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה חיסכון כסף וזמן, פוליטיקה וממשל.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה