מותר ללכת לים בשבת וגם חשוף

רבים ממכם שומרים שבת, רוצים להנות בים ובבריכה אך לא הולכים בגלל האיסור, גם עניין הצניעות של בגד ים וגם העניין של איסור ללכת לים או לבריכה בשבת ואתם אפילו לא יודעים למה והיכן זה רשום. אני חקרתי את הנושא ובדקתי אתרים דתיים וחרדיים שמפרטים מדוע זה אסור, לא אעתיק מה שהם כתבו אלא אצרף לכם לינקים כדי שתוכלו לבדוק המקורות וכאן רק אקצר לכם. להלן הפירוט באתר כיפה ולכן אפרט לכם בדיוק כיצד תוכלו ללכת לים בשבת בלי לחלל השבת ובלי לפגוע בצניעותכן

  1. ישנו חשש שאתם יוצאים מהמים עם גוף רטוב, אתם תשקו דשא שלא במתכוון, כאן אין לכם ממה לחשוש מכיוון שפעולה שנעשתה שלא במתכוון לא נחשבת מלאכה. זה כמו שלא תצאו מהבית כל השבת מחשש שירד גרם ובטעות תשקו דשא עם הבגדים הרטובים שלכם.
  2. אל תעברו לגדה השניה בים (כמעט לא קורה בארץ בלאו הכי) כיוון שאז עשיתם מסע ונאלצתם לבנות כלי שיט עזר (בלאו הכי לא תעשו את זה ובגלל זה איסור השחיה בשבת כך שאין לכם מה לדאוג)
  3. אין חשש שתעברו על תחום שבת אם אתם לא מתרחקים 2,000 אמה משטח העיר (912 מטר) כך שאם יש חוף ים צמוד לעיר, אין לכם ממה לחשוש, הרי בלאו הכי חוף הים שייך לרשות המקומית,  כך שיוצא שאתם צריכים להיכנס כמעט ק"מ לתוך המיים כדי לעבור תחום, כידוע אף אחד לא נכנס מעל כמה עשרות מטרים לתוך המים והמציל בלאו הכי יתחיל לצעוק עליכם.
  4. אין חשש ממציל שעובד בשבת ומדבר במגהפון כיוון שמדובר בפיקוח נפש, גם אם אף יהודי לא ילך לים בשבת, עדיין יצטרכו מציל בשביל לשמור על תיירים גויים שכן הולכים לים בשבת. גם בבתי מלון הפתוחים בשבת ויש בריכת שחיה פעילה עם מציל בשבת, מקבלים תעודת כשרות למרות שמסעדות אחרות הפתוחות בשבת לא מקבלות תעודת כשרות, וזאת מכיוון שאין ברירה לבית המלון שכן האורכים צריכים לישון איפה שהוא. כך שבילוי בים בשבת כדין בית מלון הפתוח בשבת.
  5. ההליכה לים מגדילה את עונג השבת ומאחדת את המשפחה לבילוי משותף להתאוורר כך שמדובר ללא ספק בעונג שבת. כך גם לגבי משפחה בבית מלון שרוצה לבלות בבריכה, מותר לה ללא שום חשש חילול שבת.
  6. התקלחתם במקלחות שיצאתם מהים, אל תסחטו את הבגדים אלא תתנו להם להתיבש לבד ואל תתקלחו במים חמים בכדי שלא תשפיעו על הפעלת הדוד בשבת (בלאו הכי כל המקלחות בחופי הים ובבריכות הם מים קרים ואף אחד לא מדליק שום דוד, כך שאין לכם ממה לחשוש מחילול השבת). זה אירוני אבל דווקא בגד ים לא צנוע יתייבש יותר מהר כך שעדיף לכם ללבוש בגד ים אמיתי בשבת ולא להיכנס עם כל הבגדים כפי שעושות דתיות רבות
  7. בתורה אין איסור על לבוש לא צנוע (הרי אדם וחווה הלכו בעירום) העיקר שאתם מקפידים להיות פחות או יותר כמו שאר במתרחצים בים\בריכה. לבחורה רווקה מותר ללכת יותר חשוף מנשואה  מכיוון שמותר לה להיות מושכת על מנת למצוא שידוך אך מצד שני גם לא צריכה לבלוט יותר מדי בשטח בבגד ים הרבה פחות צנוע מרוב המתרחצות האחרות.
  8. אישה נשואה שהולכת לים בלבוש לא צנוע (ביקיני, ומיני בדרך לים) בפרהרסיה חמור פחות מאשר אישה שהולכת למקום עבודה בדלתיים סגורות או נוסעת במונית בצורה לא צנועה וזאת מכיוון שבמקום העבודה במיוחד עם עובדים גברים ונשים ביחד, ישנם חילופי רגשות ויותר פיתויים במיוחד שעובדים בדלתיים סגורות ותחת קורת גג אחת, בים הכל בפרהרסיה ולכן חוסר צניעות פחות חמור. על כן, אישה נשואה שנוסעת לבד במונית, רצוי שתשב במושב אחורי ולא ליד הנהג.
  9. אישה צריכה להתאים עצמה לסביבה מבחינת  לבוש צנוע ולא צנוע:
    לדוגמא: בחורה שמסתובתת בשכונה חילונית עם חצאית מיני וחולצת בטן תיחשב ליותר צנועה לעומת בחורה שמסתובבת בשכונה חרדית עם חצאית קצת מעל הברך וחולצה רגילה לא בטן אך עם שרוולים קצרים
  10. אם תלבש חולצת בטן וחצאית מיני בחוף הים, תיחשב כלובשת מאד צנוע כיוון ששאר הבחורות לבושות ביקיני בלבד שיותר חשוף ממנה, בים בלאו הכי כולן הולכות לא צנוע ולכן אישה לא צריכה לדאוג שתמשוך צומת לב מגברים כיוון שהיא מתערבבת עם כולם
  11. היזהרו מעודף צניעות, לבוש טאליבני למשל שהתחילו אותו נשים חרדיות לאחרונה, גורם להן להיראות מגוכך וגם קשה לזהותן, מה שמאפשר למחבל\ת מתאבד\ת בקלות לחדור לגבולותינו בלבוש זה כיוון שיחשבו אותו לאישה חרדית. קחו למשל את אהוד ברק שחיסל מחבל בלבנון לאחר שהתחפש לאישה, בגלל לבוש הטאליבני אצל השיעים, יותר קל לסוכנינו לחדור ללבנון כיוון שמאד קשה לזהות. כך יוצא שלמוסד בכלל יחסית קל לפעול במדינות ערב בגלל הלבוש המלא הרעול פנים סופר צנוע. אל תתפסו אותי במילה, לא שאני אומר שלסוכני מוסד ולאהוד ברק קל לפעול, אני יודע שהם עושים ועשו עבודה מעולה מאד מסוכנת וכל הכבוד להם ולהן, אלא אני מתכוון שהעבודה שלהם הרבה יותר קלה מאשר אם הם היו צריכים לפעול במדינה בה לא מתלבשים מכוסים מכף רגל עד ראש. לכן זיכרו, עודף הצניעות במדינות המוסלמיות  והערביות מאד מקל על סוכני ביון הישראלים לעבוד בשטחיהן וחוסר הצניעות בארץ מקשה למחבלים לעבוד אצלינו. איך היה מצליח אהוד ברק ושאר הסוכנים לחסל מחבלים בלבנון אם הנשים השיעיות היו לובשות מיני וחולצות בטן? ולכן הצניעות שלנו לא שומרת עלינו, הצניעות של אוייבנו שומרת עלינו, עודף צניעות זה אוייב. קחו גם את המקרה של אישה חרדיה שנורתה בכותל בגלל שחשבו אותה למחבלת מאחר שלבשה לבוש טאליבני, כך שהצניעות לא מגנה.

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה תורה ויהדות.‏ קישור ישיר לפוסט.

3 תגובות על מותר ללכת לים בשבת וגם חשוף

  1. מאת איזה שטויות!!‏:

    השם ירחם!! מאיפה כל ההבלים האלה? אל תאמינו לשום דבר וחצי דבר ממה שכתוב פה. זאת שטות גמורה והכשלת הרבים!

  2. מאת טועה ומטעה‏:

    חס ושלום להגיד דבר כזה נגד פסקי חכמים ינדו אותך בעולם הזה ובעולם הבא!!!
    עניין הצניעות הוא לחבב אישה על בעלה שרק משתוקק לה יותר ויותר וכך משאיר אהבה בנישואין,שלא לדבר על העובדה שאני בטוח שלא תרצה שאשתך תגיש לאורחים שלך כיבוד בחזיה ולבנים.לא מספיק שאדם שמסתובב בחוף מעורב שורף את העיניים שהקבה פותח לו אותם כל יום הוא גם נכשל בעוד איסורים,שלא נדבר על אשתו רחמנא ליצלן שמכשילה את הרבים ותעמוד על זה לדין.
    יצחק היקר, ברגע שתבין שאתה בוחר בדרך הכפירה מטעמי נוחות ולא מטעמי אמת(ושנינו יודעין שזה נכון) אתה תבין את גודל העונש שמחכה לך (והפעם לעולמי עולמים ולא ל70-80 שנה כמו בעולם הזה)
    תעצור ותתבונן יש עוד זמן לתקן שכן ריש לקיש שהיה ראש השודדים חזר בתשובה והיום מופיע בכל הש"ס
    תתבונן שוב,אתה כופר מנוחות ולא בגלל שאתה צודק
    תחזור לאבא הוא מחכה.אני מבטיח שיש זמן לתקן.
    בקשר לבן שלך,מאחל לו לצאת מגדר תינוק שנשבה ובעזרת ה תבין שברית מילה היא הקשר בינינו לבין אבא שבשמיים
    שלא נדבר על העונש לאדם שלא מלו אותו לא עלינו
    עיין בקידושין כט. לעניין בן שאביו לא מל אותו…לא יצא מגדר חיוב
    מוזמן ליצור איתי קשר במייל

כתיבת תגובה