כן מותר להשחית זרע לבטלה

ציטוט הפסוקים כפי שכתובים בתורה: בראשית לח ו-י פרשת וישב
וַיִּקַּח יְהוּדָה אִשָּׁה, לְעֵר בְּכוֹרוֹ; וּשְׁמָהּ, תָּמָר. ז וַיְהִי, עֵר בְּכוֹר יְהוּדָה–רַע, בְּעֵינֵי יְהוָה; וַיְמִתֵהוּ, יְהוָה. ח וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְאוֹנָן, בֹּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיךָ וְיַבֵּם אֹתָהּ; וְהָקֵם זֶרַע, לְאָחִיךָ. ט וַיֵּדַע אוֹנָן, כִּי לֹּא לוֹ יִהְיֶה הַזָּרַע; וְהָיָה אִם-בָּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיו, וְשִׁחֵת אַרְצָה, לְבִלְתִּי נְתָן-זֶרַע, לְאָחִיו. י וַיֵּרַע בְּעֵינֵי יְהוָה, אֲשֶׁר עָשָׂה; וַיָּמֶת, גַּם-אֹתוֹ.

מדוע כולם מדברים על  השחטת זרע לבטלה, או במילים פשוטות זרע לבטלה  משמעו לגמור בחוץ  בזמן קיום יחסי מין ובכך למנוע הריון או לחלופין פשוט לאונן. כמובן שמדובר  על מצווה שהציבור אינו יכול לעמוד בה ועל כן כלל הציבור היהודי הנו כופר ודינו מיתה (מוות), הרי אין יהודי בוגר בעל בריאות תקינה בעולם שלא אונן בחיים שלו לרבות חרדים. גוף האדם מיצר זרע באופן קבוע ובאי קיום יחסי מין (יחסי אישות) או בשפה הדתית "תשמיש" מצטבר הזרע בגוף האדם ועליו לרוקנו שכן הזרע בלאו הכי יצא בשינה כעבור כמה שבועות (קרי). בדרך כלל כאשר ישנה  מצווה שהציבור לא  יכול לעמוד בה, פונים לרב אשר פורץ גדר ומתיר את אי קיום המצווה, לדוגמא מכירת  חמץ בפסח באופן פיקטיבי ומפוברק בכדי לא לקיים את מצוות הוצאת  חמץ מהבית. אך כאן מדובר במצוות שהציבור עושה בפרהרסיה (לעני הרבים). אך מה קורה במצוות בהן הציבור עושה אותן לבד בצינעה? כל אחד שמאונן חושב שהוא היחיד שמאונן ורוב שאר היהודים הצדיקים אינם מאוננים ועל כן מבקש סליחה מבורא עולם וממשיך לאונן לפי הצורך  בלי להודות  בכך ברבים וחי בתחושת רגשי אשם.

מקור איסור האוננות – בספר בראשית ל"ח פסוקים ו – י מסופר על יהודה שהיו לו שלושה בנים ששמם ער, אונן ושלה. יהודה השיא את תמר לבנו הבכור ער אך כיוון שהיה רע בעיני אלוהים, אלוהים המיתו ויהודה ביקש מאונן אחיו הצעיר יותר של ער לשכב עם תמר בכדי שתלד ילד וכך יהיה זרע לאחיו המת "ער". אך אונן ידע כי הילד שיוולד יהיה על שם אחיו "ער" ולא על שם אונן ולכן החליט לגמור בחוץ בכדי למנוע הריון מתמר ולכן אלוהים כעס על זה והמית גם את אונן. בגלל פסוקים אלו רבים נוהגים לחשוב שאסור בכלל להשליך זרע ולא מבינים שאלוהים הרג את אונן כיוון שמנע הריון מגיסתו תמר ולא בגלל הפעולה הפיסית של השלכת זרע. אם היו קיימות גלוגות בתקופת המקרא או דיאפרגמה או כל אמצעי מניעה אחר ואילו היה אונן גניקולוג והיה מתקין לתמר דיאפרגמה גם אז היה אלוהים הורג את אונן כיוון שמנע הריון ולא משנה באיזו דרך מנע את ההריון. הרי אונן שכב עם תמר גיסתו האבלה וכך ניצל אותה מינית בלי לתת לה הריון. שיטת המשגל הנסוג היתה מאד  נפוצה בתקופת המקרא ואלוהים לא הרג אף אחד מאילו שהשתמשו בה או אוננו כיוון שאינה אסורה אלא אי המשך הדור של ער אחיו של אונן היתה העבירה.

מה כן נאסר לפי פסוקים אלו – אסור להבטיח למישהי תרומת זרע בדרך הטבעית ואז להוליך אותה שולל ולמנוע ממנה הריון וכך רק לנצלה מינית. וכאן כמובן אסורה כל דרך של מניעת הריון בין אם מדובר במשגל נסוג, לתת לה גלולות, להגיד לה שזה ביוץ שלה ולקיים איתה בימים בטוחים או כל אמצעי מניעה אחר.

אמצעי מניעת הריון המותרים והאסורים לשימוש כיום – בקרב הדתיים המשגל הנסוג הנו אסור לרבות שימוש בקונדום כיוון שהזרע  מושמד אך מנגד כן מותרים אמצעי מניעה  בהם הזרע נשאר בתוך נרתיקה  של האישה כגון גלולות, דיאפרגמה (התקן תוך ריחמי). כמובן שגישה  זאת היא מוטעית מכיוון שמניעת הריון היא מניעה לא משנה באיזו דרך מונעים אותה. אם אישה לוקחת גלוגות ובעלה גומר בתוך נרתיקה, כל הזרע נשפך חזרה החוצה במקלחת, באסלה, על הסדין וכו'. לזוג שכבר יש לו כמה ילדים ולא רוצים עוד ילדים אך לא נורא  מבחינתם אם  יהיה הריון בלתי רצוי, עדיף שישתמשו בשיטת  המשגל הנסוג וכך לא לפגוע בגוף האישה עם גלולות ולא להסתכן בהתקנים תוך רחמיים (דאפרגמות). המשגל הנסוג לא נחשב לדרך בטוחה למנוע הריון אך מי שבכל זאת  מעדיפים להשתמש בשיטה זאת, אין להם בכלל ממה לחשוש מבורא עולם.

אוננות – בגלל המתתו של אונן  בידי אלוהים, מרבים לחשוב כי אוננות גם אסורה שכן מדובר בזרע לבטלה אך כאן אין שום איסור מכיוון שבלאו הכי הזרע ילך לבטלה כל עוד אין נישואים. גוף האדם מיצר זרע כל הזמן ויש לרוקנו לעיתים, אי אוננות בידי מי שלא מקיים יחסי מין תגרום להצטברות זרע ופליטתו בלאו הכי בלילה פעם בכמה שבועות ולכן מדובר במצווה שהציבור לא יכול לעמוד בה. על כן אוננות כן  מותרת ומי שמאונן לא עובר על שום עבירה מהתורה ואלוהים כלל וכלל לא יעניש אותו ולא חלה עליו כל סכנה. בזרע אין נשמה ועל כן לא מדובר בהריגה לעומת הפלה שהיא דבר שכן אסור. לאסור זרע לבטלה זה כמו לאסור על אישה לקבל מחזור  שכן הביצית זה גם הפריה פוטנציאלית.

חטאים שעלולים להיווצר בגלל שמירת מצוות "איסור השחתת זרע לבטלה" – דוגמא: פלוני הינו גבר גרוש ללא בת זוג, בעל יצר מיני גבוה אך בגלל איסור הוצאת זרע לבטלה אינו מאונן. פלוני מכיר אישה נשואה בעבודה שלו ומתידד איתו אך אין לו קשר אינטימי איתה כיוון שהיא אשת איש. פלוני אינו שולט על יצרו ויש לו שתי ברירות
1. לאונן אבל יהיה בעל מיתה שכן מדובר באיסור חמור מאד
2. להתחיל אם אותה אישה נשואה למרות שהיא אשת איש, לנסות להגיע איתה למגע מיני, מכיוון שהיא לוקחת גלולות, אין סכנת זרע לבטלה והוא יכול לגמור לה בפנים.

פלוני מתלבט אם ללכת עם איסור 1 ולאונן אך להשחית זרע לבטלה או ללכת על איסור 2 של אשת איש אבל לא להשחית זרע לבטלה. מכיוון שכל החכמים אומרים שזרע לבטלה זה איסור הכי חמור שיש, פלוני מחליט שלשכב עם אשת איש חמור פחות מזרע לבטלה ולכן מחליט להתחיל עם אישה נשואה במקום לאונן. על כן בגלל האבסורט שיש כאן שגבר דתי יעדיף להתחיל עם אישה נשואה מאשר לאונן, יש להתיר זרע לבטלה.

אוננות אצל נשים – לאישה לא נשואה לה יצר מיני עדיף שתאונן ולא תתפתה לקיים יחסים ולכן אין שום איסור לאישה להביא עצמה לסיפוק מיני.

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה תורה ויהדות.‏ קישור ישיר לפוסט.

55 תגובות על כן מותר להשחית זרע לבטלה

  1. מאת אריק‏:

    אפיקורס! דברי התורה שבעל פה, חובה לקיימם גם אם לך הקטן זה לא מסתדר עם התורה שבכתב שהרבה חלקים ממנה לא היו מובנים לך כלל ללא התורה שבעל פה, אבוי לנו ואבוי לכל הדת אם כל מתייהר יכתוב פרשנות משלו על התורה הקדושה, מי אתה בכלל שמבין יותר מכל חכמי ישראל של כל הדורות, אפס מאופס, עפר ואפר, תולעת,! דוחה!
    גם אם לך נראה כל מני דברים אל תפיץ אותם לאחרים, אל תחטיא למה לך להסתכן בזה, די לך בחטאך.
    ולגופו של עניין, מאיין לך מה כולם עושים וכי נביא אתה, סתם כדי להעשיר את ידיעותך, הזרע בשונה מהביוץ לא נוצר בגוף באופן מיקרי ובלתי רצוני עד שהוא חייב לצאת, אלא הוא נוצר כתוצאה מגירוי מיני של המוח על ידי מחשבות על נשים או ראיות נשים או זיכרונות של חוויות קודמות, בלי אחד מאלו לא ייווצר זרע וגם לא ייצא. ובשלב הראשוני הזה יש, כן כן, יש אפשרות לשלוט על זה, דתיים אמיתיים ומושלמים עושים את זה ומצליחים… אז תן כבוד! לא כולם חלשים כמוך………
    דרך אגב, אהבתי את הכתבה על לוטו דיל עבודה מצוינת.

    • מאת שוקו‏:

      אתה בדיוק כמו הרפורמים והקראים , תאמין לי שאם רבנים לפני מאות שנים גדולים ממך וממני פי מליון אלפים אומרים דברים כאלה ומייחסים לדבר הזה עונש כל כך גדול הם לא עושים את זה כי משעמם להם אלא רק בשביל ללמד אותנו ולהסביר לנו . תעשה טובה לעצמך ולציבור שמתלהבים מכל הקלה שמישהו שחושב שהוא גאון הדור המציא פתאום תמחוק את האשכול . אתה סתם מעקב לנו את המשיח

      • מאת יצחק שחר‏:

        ההיפך הוא הנכון, לקחת לעצמנו מצוות שאנו לא יכולים לעמוד בהן, זה מה שמעקב את ביאת המשיח. אלוהים לא מטומטם, אי אפשר לעבוד עליו עם קומבינות של למכור לגוי וגוי של שבת, תריג מצוות נועדו לנו ולא לגויים. המצוות הן דרך חיים ולא דרך עינויים, אין סיבה לגרום לעצמנו עינויים. כשציבור לא יכול לעמוד במצווה, יש להקל עליו ולא להמציא קומבינות לעבוד על הקב"ה.

  2. מאת ירון‏:

    איזו בורות.

    אריק , תוכן דבריך לא מסתדר לי עם תאריך הפרסום (2012) עצוב לשמוע שקיימים אנשים חשוכים כאלה עדיין.

    דוקא ביציות לא נוצרות, אישה נולדת עם מאגר ביציות שרק הולך ומדלדל.
    זרע לעומת זאת נוצר כל הזמן. בטח שלא מגירוי מיני של המח. ויצחק שחר צודק. במידה ואדם לא יפלוט את הזרע, הוא יפלט מעצמו אחת לכמה זמן בצורת קרי לילה.
    אדם שבוחר להתנזר הוא לא חזק יותר או טוב יותר. הוא סתם מחליט לגזור על עצמו איסור שלא לצורך (הייתי אומר שזו טפשות).

  3. מאת אריק‏:

    התכוונתי למחזור.
    ולגבי מה שיצחק שחר צודק-אם ידוע לך שתידלק אש מעצמה בשבת מותר לך להדליקה בכוונה תחילה?!
    ובכלל, אדם שעשה כל שביכולתו כדי להימנע מזה ומהרהורים ולאחר כמה שבועות יצא לו קרי אין לו מה לדאוג לא על זה יענישו אותו בשמים.
    ובעיקרון אני לא דיברתי לחילונים רק הגבתי למה שהוא אמר ופירשן את התורה לפי דעתו וזה צרם לי.
    מי שעושה רק מה שנראה לו ומסתדר לו עם ההיגיון ועם ההבנה של עצמו לא עונה להגדרה של דתי ממילא

    • מאת יצחק שחר‏:

      אוקיי, הבנתי את התגובה שלך לגבי אש, כלומר שביהדות מותר לזרע לצאת לבד אך לא להוציאו במכוון. אישה שכבר לא מקבלת מחזור, האם בעלה חוטא בכך ששוכב איתה? הרי אין לה סיכוי להיכנס להריון וכל הזרע הוא לבטלה. אישה בהריון מקיימת יחסים עם בעלה, היא לא יכולה להיכנס לעוד הריון בזמן הריון, אז מדוע היא שוכבת עם בעלה בזמן הריון? הרי גם זה זרע לבטלה. תבזוק בגוגל זרע לבטלה. תראה כמה דתיים וחרדים מאוננים ובוכים, נכון לפעמים אפשר להגיע לקרי דהיינו זרע שיוצא לבד אך לא תמיד, דחף האוננות תמיד קיים אצל הרווקים. הבעיה שרבנים משתוללים ומחמירים ומביאים לציבור מצוות שאי אפשר לעמוד בהן, ובמקום להקל הם (הרבנים) פורצים גדר וממציאים מצווה מגוחכת, כך לדוגמא מכירת חמץ בפסח. רבנים החמירו שקמח זה חמור למרות שהוא לא חמץ ואסרו על אפיית מצות בפסח וכך נוצר מצב שלא ניתן להשמיד כל הקמח לפני פסח ולכן פרצו גדר ועשו יעני כאילו מכירת חמץ. אבל על פסח אדבר בפוסט אחר ולא כאן כיוון שכאן הדיון הוא על זרע לבטלה.

      פירשתי התורה לפי דעתי? כל רב מפרש התורה לפי דעתו, כל התלמוד זה פירושים שונים של התורה לפי רבנים שונים. לדוגמא: מסכת חולין קטז בה רבי יוסי הגלילי פירש שעוף זה פרווה ולא בשרי ועל כן כל אנשי הכפר שלו היו אוכלים עוף בחלב ומוכיח בכך שבבית המקדש לא הקריבו עוף ולכן זה פרווה, לעוף אין חלב ודינו כ דג. אך גם כאן לא ארחיב יותר מדי כיוון שהדיון הוא על זרע לבטלה ואת העוף אשמור לפוסט אחר.

      • מאת דוד‏:

        חברים אני רב מוכר באינטרנט ונפגשתי עכשיו אם הדבר המטופש הזה
        ואני ממליץ לכם לצאת מהמקום הזה
        ולא אסור בשום אופן להוציא זרע לבטלה. בהצלחה!
        כמה שאתה לא צודק וואו
        אתה פשוט אדם שמחפש הנחות חכה לעולם הבא שלך
        קראתי ואני לא מסכים אם אף מילה שיוצא לך מהפה וממה שכתבת שם
        מה לא מובן שאותו אחד שהתיר להוציא זרע בתוך נרתיק שאין מחזור
        אותו אחד אסר להוציא לבטלה לאונן וכ'ו מאוד מאוד פשוט אל תתחכם

  4. מאת davidmary‏:

    ראה בבלוג באתר כיפה מאמר בנושא "עשיה ושמירת מצות ברית המילה" שממנה הותרה האוננות.
    http://www.kipa.co.il/blog/229558/2459-עשיה%20ושמירת%20מצות%20ברית%20המילה%20כפי%20שנבראה%20מהבורא

  5. מאת אבי‏:

    ההנחה של הכותב והמגיבים היא שהתורה ניתנה על ידי בורא כל היקום.

    האם ההנחה הזאת נכונה? אולי התורה ניכתבה על ידי בני אדם, צאו ובידקו את אתר tomlev.org והתמודדו עם השאלות והקושיות שלו.

  6. מאת שמעון‏:

    שחר יצחק אני מעריץ אנשים כמוך.

    איך התורה יכולה לסווג בין מקרים שונים בהוצאת זרע לבטלה ואסביר את עצמי:

    כשאדם עשה את מצות ה"עונה" -מותר- לו להוציא זרע לבטלה – הרמב"ם בעצמו פוסק כך.
    עכשיו למה זה מותר וכשאני לעצמי מאונן זה אסור? הנשמה יורדת לעולם כשיש גוף מוכן,
    לאן היא תרד אם הזרע בכלל לא הופרה?

    יתרה מכך, אם זה היה כ"כ חמור מדוע זה לא נכתב בתורה פעם אחת?
    בגמרא הכוונה לא להוציא זרע לבטלה כשאשתך רוצה להיכנס להריון, כי אם כל אחד יחשוב כך
    לא יהיה המשך לעולם. (ביטול מצוות פרו ורבו)

    אבל כשאני מאונן אני לא פוגע באף אחד ובטח שלא רוצח ילדים שעוד לא נולדו.
    חייב לציין שאני חרדי שומר תורה ומצוות.

    • מאת דוד‏:

      אתה אומר במילים אחרות שגדולי ישראל מטומטמים והשולחן ערוך כתב סתם שזה העבירה הכי גדולה בתורה, נו באמת נראה לך שאתה יכול לחלוק על גדולי ישראל? בושה וחרפה

      • מאת יצחק שחר‏:

        הבעיה שאתה מגיב לבלוג שלי בלי לקרוא אותו בכלל, אם היית מקדיש 5 דקות לקרוא אותו, היית קורא דוגמא אחרונה בא כתבתי שאם זרע לבטלה זאת העבירה הכי חמורה, פלוני היה מעדיף להתחיל עם אישה נשואה ולשכב איתה מאשר לאונן, מכיוון שלנאוף זה עבירה פחות חמורה מזרע לבטלה. זאת בהנחה שהחכמים צודקים שזרע לבטלה זאת עבירה הכי חמורה שיש. אם הם צודקים אז עדיף לפלוני אולי גם לאנוס בחורות ברחוב או להתעלל מינית בבנות שלו ולגמור להם בפנים מכיוון שגילוי עריות ואונס פחות חמור מזרע לבטלה. הרי חכמים אומרים שזרע לבטלה זה הכי חמור, יותר מרצח, יותר מגילוי עריות, יותר מאונס. נו באמת, חכמים או מטומטמים, על כן אני בא לתקן דברי טיפשים ולמצות את ההגיון והאמת במצוות.

  7. מאת 123456789‏:

    לא הבנתי . מותר לאונן לפי היהדות או שאסור ?

    • מאת יצחק שחר‏:

      רבנים רבים סבורים שאסור לאונן אבל יש להם טעות ובפוסט שלי הסברתי מדוע כן מותר לאונן, כך שאתה יכול לאונן חופשי בלי לחשוש.

      • מאת ...‏:

        ראיתי את מה שכתבת והוקל לי (אני דתי)
        אבל אני עושה מה שהרב אומר,
        אני רוצה להראות לו את מה שכתבת,
        אבל אני ממש מתבייש (אני עוד צעיר)
        לכן אני שואל:
        השם שלך מוכר בקרב הרבנים?
        אתה רב בעצמך?

      • מאת יצחק שחר‏:

        אתה בהחלט מוזמן להראות כתבה זאת לרב שלך ולשאול אותו על כך.
        לגבי השאלה אם אני רב, אוקיי, הרבנות אינה מכירה בי בתור רב. אני באופן עצמאי חוקר מצוות לא הגיוניות שהציבור אינו יכול לעמוד בהן, ומתקן לפי צרכי החברה היום אך כמה שיותר לדבוק במצווה המקורית. במקרה של זרע לבטלה, בכלל לא היתה שום כוונה לאסור על אוננות. אלא רק על ניצול מיני כלפי בחורה שאתה מבטיח לה חתונה, ילדים וכו' אך בסופו של דבר, מונע את ההריון.

  8. מאת ...‏:

    יכול להיות שהרבנות בכל זאת יודעת מי אתה?

    • מאת יצחק שחר‏:

      מבחינת דת, תלוי איך אתה רואה את זה, אני הולך לפי מה שכן ניתן לקיים בתורה אבל אחד אחר יכול להגדיר אותי לא דתי מכיוון שאני לא רובוט, אני חושב בהגיון ומבין דברים כפי שאמורים להיות. הרי אי אפשר לתת לציבור מצווה שהוא לא יכול לעמוד בה ואז לעשות קומבינות עם גויים כדי לקיים את המצווה, כגון מחירת חמץ וקרקעות בשנת שמיטה. ולכן במקרים כאלו צריכים להבין שוב את המצווה ולבדוק היכן הפרשנות טעו בכך שלקחו על עצמם מצווה לא הגיונית שלא ניתן לעמוד בה. לכן גם יש הרבה רבנים המתנהגדים לפירושי שוטנשטיין לתלמוד מכיוון שחוששים שלימוד התורה יהיה קל מדי ואז יפרשו ויבינו מצוות לבד ולא יהיו רובוטים. שאתה עושה מצווה, תמיד תחשוב קודם בהגיון.

    • מאת יצחק שחר‏:

      מבחינת דת, תלוי איך אתה רואה את זה, אני הולך לפי מה שכן ניתן לקיים בתורה אבל אחד אחר יכול להגדיר אותי לא דתי מכיוון שאני לא רובוט, אני חושב בהגיון ומבין דברים כפי שאמורים להיות. הרי אי אפשר לתת לציבור מצווה שהו%

  9. מאת שמעון‏:

    מי אתה שתחלוק על התלמוד ועל גדולי ישראל עפרא לפומיהו אפס אפסים שכמוך תסתכל בזוהר ותראה מה הוא כותב על זרע לבטלה שאם זה בגופה של אשתו אפילו זקנה זה לא השחתה עיין שם למה ועדיין אתה לא פוסק הלכות כדאי שתרגיע

    • מאת יצחק שחר‏:

      קודם כל אני כן פוסק הלכות, לא ניתן לתת לציבור מצוות שלא ניתן לעמוד בהן הרי כולנו יודעים שאתה בעצמך לפני נישואיך אם אתה נשוי, גם אוננת והשחתת זרע לבטלה וכך כל צדיק אונן לפני שהתחתן. כשיש מצווה שלא ניתן לעמוד בה, צריך לבדוק המקורות ולתקן, מה אתה רוצה שיעשו, מי שיאונן ימכור בכאילו זרע שלו לבנק זרע גוי? תקרא את שאר פסקי ההלכות שלו ותראה כמה שהכל הגיוני בצד שמאל בקטגוריות תורה ויהדות

      • מאת עדן‏:

        ניתן לעמוד באי הוצאת זרע.
        השפיכה (של הזרע) והאורגזמה הן שתי פעולות שונות.
        ניתן לאונן, להגיע לסיפוק מיני- ולא להוציא טיפה של זרע.
        ניתן לעשות זאת בעזרת המחשבה,
        ואם לא בעזרת המחשבה- אז בעזרת לחיצה על נקודה ספציפית.

        *יש נזירים ואנשים מכל העולם, שלא מוציאים טיפה של זרע כל חייהם, אך חיים חיי מין ואוננות תוססים.
        לטענתם, הוצאת זרע היא דבר מיותר, ששואב המון כוחות ואנרגיות מגופו של הגבר.
        בסופו של דבר זה מתכון ליצירת ילדים, אז אולי כדאי לשמור אותו בתוכנו ולא לשפוך אותו כל הזמן ובכל מקום?!

        איני פוסק הלכות, ולא רוצה לשכנע בדבריי איש,
        אך מן הראוי לחשוב גם על זה.

  10. מאת נאו‏:

    יצחק שלום צר לי אם חלילה אני מעליב אך אני מוכרח. לומר לך שאינני מקנא בך כי לא רק שאתה בוודאי חוטא אתה מחטיא הרבים וגדול עוונך מנשוא.
    מי אתה שאתה קובע שמה שאתה לא יכול לעמוד בו אחרים לא עומדים בו?
    אינך יכול לחקור דבר בדבר המצוות כי אתה מבין דברים כפשוטן וזה עוון פלילי כי אם אתה קורא לעצמך "מקובל"(שאת עץ חיים לא ידעת..ואוצרות חיים למהרחו) אתה היית אמור לדעת שכל מה שלימדו אותנו חזל דברים קדושים הם כי אם היינו מנסים לפרש בעצמנו לא היינו יודעים כיצד נראים תפילין מזוזה נענוע לולב וכו לולא היה רבינו הארי וגדולי ישראל ראשונים אחרונים תנאים .
    אינך שונה מהקראים ומהרפורמים בתפיסה שלך.
    לעניין זרע לבטלה אתה יכול לשפוך כאוות נפשך אך אל תאמר שצדיקים עושים מעשה נפשע שלך כי אתה הנגוע.
    אדם שבא על אישתו המותרת לו גם אם היא עקרה הריי זו מצווה ועיין בן איש חי בראשית ונוח שנה ב' שמסביר שם ועיין בשער הכוונות לרבי חיים ויטאל .
    דע כי כל עניין הזיווגים הם בסודות עליונים למעלה בסוד זיווג אבא ואמא וסוד זיווג זא ונוק
    שידוע שכל מה שקורא פה בעולמנו קורה בעליונים בסוד "מבשרי אחזה אלוה" ואת כל זאת היית צריך לדעת ידידי המקובל…ואם תרצה אלמד אותך שאם תשמור על עיניך לא תחטא בעוון פגם הברית(שכאילו פגמת בתורה כולה כי ברית עם הכולל מספר תרי"ג) ותכשיל את הרבים כי יצר הרע לא רק שגורם לך לחשוב שזה תקין אתה מכשיל הרבים.
    וכעת כפרתך היא שתמחק את דבריי ההבלים שלך ותתחיל ללמוד תורה כעבד השם הירא את דבר השם…..ותחזיר עטרה ליושנה כי ממשפחה דתית באת אם אינני

    • מאת פפ‏:

      לגבי היצר המיני, הוא בא והולך כל הזמן, לא רק בגלל פנטזיות על נשים, אלא בגלל הגירוי שיכול לבוא כתוצאה מהורמונים במיוחד בגיל ההתבגרות, אני יכול לחתום שהרבה מאוד מתבגרים חרידים אוננו פעם אחת לפחות…
      תאי זרע הם תאים בלבד! לא ילדים ולא עוברים… תפסיקו לשבש לאנשים תמחשבות לפני שאתם אומרים משהו…

  11. מאת מישהו111‏:

    אז מותר לאונן ? אני קראתי על הכתבה רק עכשיו ואני רוצה לוודא
    שמותר ואני לא חוטא אשמח עם תענה לי תודה

    • מאת יצחק שחר‏:

      כן מותר לאונן בלי הגבלה, אין עם זה שום בעיה הלכתית ולא בריאותית.

    • מאת חן‏:

      ליצחק היקר, גדול המחטיאו יותר מן ההורגו- אם אתה הורג אותו, אתה הורג לו את העולם הזה, אבל כשאתה מחטיא אותו, אתה הורג לו את העולם הבא, מחטיא את הרבים ועל כן כל העבירות שציבור יעשה בגללך זה הכל על ראשך ואתה בעצמך תתן על זה את הדין! בבקשה הסר את כל הפסיקות המטופשות שלך, ואת כל הפרסומים האלו. לפחות אם אתה רוצה לעשות עבירות ו"להתיר" לעצמך את הקשקושים שאתה אומר, אל תתן לאחרים לעשות עבירות אלו.
      חבל לך..

      • מאת יצחק שחר‏:

        אין לכפות על הציבור מצוות שאינו יכול לעמוד בהן, אין יהודי ו\או גוי שלא מאונן, על כן יש להתיר אוננות וזרע לבטלה כך שלא נחטע ונמנע מעצמנו עונשים. שיהודי לוקח על עצמו החמרה, הוא צריך לעמוד בה, לא ניתן להגיד אני אשמור זרע לבטלה אבל סליחה אני נופל בזה לפעמים. תגיד אין לנו אפשרות לקיים זרע לבטלה הרי למה נתת לנו מצווה זאת אם דינה מיטה וכך חרצת את גורל כולנו. על כן יש לבטל החמרות שאין להן כל הגיון, אלוהים לא אוסר אוננות אלא ההיפך, בחור יהודי שמאונן ונפגש עם השידוך שלו, לא ינסה לפתות אותה למגע אסור בגלל שהוא לא חם מאחר שהשחית זרע לבטלה.

  12. מאת אור הגנוז‏:

    לא רב ולא פוסק ולא שום דבר.
    מדהים יצחק,אתה גם טועה וגם מטעה אנשים,כל הכבוד המשך כך!

    • מאת יצחק שחר‏:

      אם אתה כל כך חכם, החוכמה זה להגיד היכן אני טועה לפי התורה ולא סתם ככה לבוא בהצהרות כאילו אני טועה. אני בבלוג שלי בכל המצוות שאני פוסק, אני מביא מקורות מהתורה ו\או תלומד על כיצד הגעתי לפסיקות ההלכה שלי ולא סתם ככה בא עם הצהרות כפי שרבנים רבים עושים.

  13. מאת אילן‏:

    הפחידו אותי רבנים עד כדי ניסיונות התאבדות ואשפוז.. תודה לך!!! אבל מישהו אמר לי בטרמפ שער לפי המדרש מת על אוננות

  14. מאת הסולם‏:

    ודוקא באורח שכל, ולא כצעקת הכסילים שיודעים לדבר דיבורים בלי לב חכם. אבל החכם עיניו בראשו, ושום כוחות גופניים לא ידע, והוא, לא "ער", ולא "אונן", אלא "דברי חכמים בנחת נשמעים" בכח עיון נמרץ בלתי לה' לבדו, כמ"ש בזוהר: "הכל במחשבה איתבררו", ואין כאן שום צעקה ושום סיגופים וכל מחלה וכל תקלה כלל וכלל, "כי דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", "וכל גרגרן כועס", ו"כל הכועס כאלו עובד ע"ז", ונשמתו מסתלקת הימנו. ודי למבין. בעל הסולם זצוק״ל, אגרות.

  15. מאת יוני‏:

    היום משגל נסוג הוא פחות בטוח מאשר אמצעי מניעה

  16. מאת יוני‏:

    זרע לבטלה אכן יוצר מניעת הריון

  17. מאת ינון‏:

    שלום יצחק,
    אני מבין את כוונתך הטובה ואני חושב שחסר היום אנשים עם אומץ ונחישות כמוך, שאע"פ כל הגינויים וההשמצות אתה ממשיך בדרכך הישרה בלי פחד לקדם ולפתח את היהדות.

    עם זאת אני חושב שכדאי שתיגש יותר בזהירות לנושאים כאלה כי השתלשלות ההלכה באמת צריכה להיות מבוססת על דורות קודמים ומעשה זה לא נראה כמו עוד איסור אלא נושא עיקרי, יש אפילו חכמים שאמרו שזהו העוון החמור ביותר בתורה(!!!)

    לכן אפילו שזה ממש קשה בזמננו וגם אני מודה בצער שלא קל לי בזה, צריך לראות איך מתמודדים עם זה וכמובן שלא להיות מדוכא או מיואש אם נכשלים וכל ניסיון להשתפר, אפילו במחשבה, חשוב מאין כמוהו לכל יהודי וכל שכן בעיני הקב"ה.

    כל טוב ובהצלחה,
    ינון

  18. מאת זאב‏:

    אכן בתורה שבעל פה שמשה רבנו קיבל מהקדוש ברוך הוא יחד עם התורה שבכתב, יש המון מידע כולל תורת הקבלה, שלא ניתן לדעת אותו מהתורה שבכתב, ואכן הוצאת זרע לבטלה (הכוונה לזרע שלא נכנס לגוף אישה או נכנס לגופה בתוך קונדום שמוציא אחר כך את הזרע החוצה, וללא קשר אם אם האישה יכולה להיכנס באותו זמן להיריון), זה חטא חמור מאד, שבורא ישויות רוחניות מזיקות לאותו בן אדם, ועלולות להזיק גם לבני ביתו ובכלל בבית ועוד… וכתוב על כך בחומרה בכל מיני מקורות מהתורה, והקבלה, כולל בזוהר הקדוש שמיוחס לתנא האלוקי הקדוש – רבי שמעון בר יוחאי וחבורתו, ומלא בסודות תורה, וכולו דברי אלוקים חיים ברוח הקודש ומאליהו הנביא ומשה רבנו, שהתגלו לרבי שמעון בר יוחאי במערה, וכן דברים שנכתבו לספרים מפי ילדים אוטיסטים ובהם דברים חמורים על הוצאת זרע לבטלה וליקוטי דברי הילדה האוטיסטית – גליה, המגלה המון על התורה והבורא, הגאולה ואחרית הימים, ודבריה מחזקים, ומעניין ש"גליה" יכול להיות מלשון גילוי, ושם זה נתנו לה כבר לאחר שנולדה!! ילדים אוטיסטים אלה, הם עם נשמות גבוהות!! באיזור הברית, נמצא גם שם השם, ואנו לא רואים זאת בעיניים גשמיות, וע"י הוצאת זרע לבטלה, פוגמים בברית וגם בשם השם. ראשי תיבות "מוציא זרע לבטלה" הן "מזל", כך שהמזל נוזל ממי שמוציא זרע לבטלה, ויש לי עדות אישית על כך!! יחד עם זאת, למקרה שזה קרה, יש תיקון וצריך לעשותו, והוא בשלב ראשון חרטה גמורה וקבלה להשתדל בכל הכח לא לעשות זאת שוב, ואם אפשר, חשוב באותו היום עד השקיעה, והוא לומר מזמורי תהלים ט"ז, ל"ב, מ"א, מ"ב, נ"ט, ע"ז, צ, ק"ה, קל"ז, ק"נ ולהתפלל לאחר מכן לשם יתברך שישמיד ויעקור ויבטל את כל הרוחין, שדין ולילין שנעשו ונוצרו ונבראו מאותן טיפות זרע לבטלה, ויחזיר את ניצוצות הקדושה שנבלעו על ידם, למקום הקודש, ולומר תיקון מ"ח מתיקוני הזוהר הקדוש http://israel613.com/ha-zohar/ZOHAR_TIKAN_MAM_CHAT_1.htm וכן לתת צדקה ולומר קריאת שמע שעל המיטה, הנמצאת כנראה בכל סידור. לעוד מידע על תיקונים לחטא זה, חפשו בגוגל "תיקון זרע לבטלה" או "תיקון פגם הברית", להלן אתר אחד מתוך רבים: http://www.hidabroot.org/he/question/32797 ובכלל ניתן להתחזק המון ולשפר את החיים בכלל באתר http://www.hidabroot.org

  19. מאת משה‏:

    יצחק יצחק….
    מתחנן אליך תעשה לעצמך טובה ותחפש גדול תורה אמיתי לכל הפחות אחד בלבד שיסכים עם דבריך…
    כי אחרת גם אם אתה בטוח שאתה צודק "גם אתה יכול לטעות" …
    וגם תעשה לי טובה נשמה אל תגיב לי שאתה ככ גדול בתורה… אתה וודאי יודע תורה ידידי…
    אך לפסוק ובמיוחד לרבים ובמיוחד בנושאים כאלה חייב לכל הפחות גדול בתורה אחד שתורתו באמת אומנותו…
    בהצלחה.

  20. מאת רון‏:

    א- אתה רושם שרוב הרבנים אומרים שאסור.
    מה עם העניין שאחרי רבים צריך לנטות?
    הולכים אחרי הרוב זה דבר ידוע לכול העולמות.

    ב- מציע שתראה את חותם אמת

    ג- אני חושב שהעיסוק שלך בסיטרא אחרא כנראה השפיע עלייך ולא בכדי כתבת כתבה זו…
    כוחות הטומאה השתלטו עלייך ,
    וכנראה כוח הטומאה שלך גדל ועוזר לך בעיסוקך
    אם לא הבנת למה אתה מצליח בעיסוק המאגיה השחורה אז זה הסיבה.

    דע שיש דין ויש דיין , יהי רצון שתגבר על כוח הטומאה לפני שיהיה מאוחר
    כול עוד הנר דולק ניתן עוד לתקן

    מציע על שינוי שם משפחה ליצחק אור

  21. מאת ...‏:

    גם אם אתה צודק באופן עקרוני..
    א. אסור לך לקחת את הדין לידיים, אינך סמכות דתית, לא ברמה הרעיונית ולא ברמה הפרקטית. בטח שלא מול רוב שפוסק אחרת. אתה צריך להיות בענווה ולא למהר לשלול את הפסיקה העכשווית, לא נראה שעיינת מספיק בכל מקרה, וההסבר שלך בינוני. גם אם הרבנים טועים- אינך יכול לחלוק עליהם מעמדתך. כן אפשרי לעורר דיון לגבי זה.
    ב. זה בעייתי שאינך נותן אפשרות להתגברות על היצר, ברור שמלכתחילה האדם צריך להימנע מזה מאוד, כמו כל ההתמודדות היצרית בחיים. להתיר דבר כזה להמונים זה מעשה מסוכן מאוד, הרבה ילדים עלולים להיות מושפעים מה"מאמר" היהיר שלך..
    ג. זה נכון שלא תמיד פוסקים הלכה מהזוהר, אבל ברור שצריך להתייחס להערות שלו לגביי העניין.

  22. מאת פטיש‏:

    בסך הכל יצחק שחר בחור נחמד מאוד, איש משכיל ויודע ספר, הבעיה שיצחק הנחמד שלנו שכולים הערכה איליו, פשוט הוא כנראה למד איזה מאמר העוסק בתחום, והחליט שהוא כותב על הנושא הזה. רק הוא לא השכיל לעשות ולא בדק גם את הזוהר הקדוש, ועוד ספרים בנושא, ומשום כך כתב כאן מאמר שנראה כמו אדם שנטרפה עליו דעתו,
    במקום לתקוף אותו, תרימו עליו, כי הוא באמת באמת מסכן, בחינת תינוק שנשבע,

  23. מאת גרשון‏:

    מי קבע שזה דבר שהציבור לא יכול לעמוד בזה?
    אני מכיר אנשים שלא אוננו עד שהתחתנו
    ואני בעצמי הצלחתי להתאפק חצי שנה!!! בלי לגעת ובלי לראות, ובלי לאונן.
    מה תגיד עכשיו? איך אתה לא מפחד ולא מתבייש? ??

  24. מאת כפירה!!אנשים כמוכם מעכבים משיח‏:

    יצחק שחר המתקרא דתי תתבייש לך מחכה לכם גהנום על כל פעם שמישהו הוציא זרע לבטלה בגלל דבריך
    זו גזרה שהציבור כן יכול לעמוד בה דבר ראשון עובדה אני כבר כמה שנים לא פוגם ברוך ה ואני מתחתן אוטוטו
    דבר שני אין סיכוי בעולם שבן אדם שמכבד את עצמו ואת התורה וקורא לעצמו רב יצא נגד גדולי הדור ועוד בעניין חשוב כזה שכן ביוצא נגד פסיקת חכמים נאמר שמתחייב נידוי לא עלינו
    לא מכירים בך כרב כי אתה בן אדם שיבין כמה הוא טעה רק שיפגש עם בוראו וייתבייש מול כל פמליה של מעלה על כל החטאים שחטא והחטיא
    אני מבקש מכל מי שקורא לא להקשיב לדברים אלו ,אדם שמחפש הנחות לא מקומו בדת
    נכון יש נפילות אך זהו עולם העמל.השכר ינתן בעולם הבא
    אדם שפוגם בברית עובר על לא תרצח שכן שפיכת זרע מכילה מיליוני זרעים
    שלא נדבר על איסור עריות ועבודה זרה שעובד את היצר שלו כך היא דעתי
    שומר נפשו ירחק מלעבור על איסורי יהרג ובל יעבור אלו

  25. מאת משה‏:

    בעל התניא ידע את כל מה שאתה יודע על ער ואונן ובכל זאת כותב שזה אסור.

  26. מאת דוד‏:

    אתה לא מבין. גדולי ישראל היה להם כוח לשנות דברים כלומר אתה חוגג על עיניין של למכור חמץ ואי אפשר לעבוד על בקב"ה בעיניין
    אז תקשיב טוב אל תיקח את זה בתור דוגמה כי לגדולי ישראל היה כוח לאוסיף הלכות ולחזק את התורה וזה המצב שים לב מה שאתה עושה
    אתה יוצא נגד גדולי ישראל וחושב שאם זה אתה יכול להתיר השחתת זרע לבטלה, אתה לא מבין שהקב"ה נתן את הכח להתיר דבר שאסור?
    והשחתת זרע לבטלה לא התירו כי הבינו שזה אסור בשום אופן
    אל תבוא אם סיפורים כאלה ואחרות ותספר לנו תותים שמותר להוציא זרע לבטלה, כי חד משמעית כל הפוסקים וכל גדולי ישראל ועל ספרי המוסר כולם בפה מלאאאא שאסור בשום אופן להוציא זרע לבטלה!!!

  27. מאת עמיאל‏:

    אתה פשוט לא יודע לקרוא
    ער היה רע בעיני ה' כי השחית את זרעו
    ולכן הרגו ה'
    אם אתה רוצה למות בעולם הזה ולחיי נצח
    תמשיך לאונן ותשאר רטוב וחולה עם הדמיונות שלך
    יש בחירה !!!
    רוצה להרוס את הטוב שלך – בכבוד אבל 50% שאתה מפסיד עולם הבא
    שווה לך ???
    גם בלק היה לא יוצלח אז מצא לו חברה – אתון !
    בתפילה שתזכה להקשיב לחכמים ולהתעלות ולהתקדש באמונת חכמים ודרכי הפשטיות ותמימות
    עמיאל מברסלב מאיר

  28. מאת ...‏:

    אני חילוני מסורתי ולא מזמן הבנתי את חומרת החטא שעשיתי (זרע לבטלה) על החטא הזה אתה ניכנס לגיהנם ולא יוצא משם לעולמי עולמים וגם לא זוכה ליחות בתחיית המתים מכיוון שהרגת מיליונים!

    ואני לפני כמה ימים עשיתי את כל התיקונים ועכשיו נשאר לי לא לפגום..

    בקיצור מה שאני אומר זה שאסור לאונן בשום פנים ואופן! ואם זה יוצא בקרי לילה זה לא נחשב חטא..

    ובקיצור לא לאונןןןןןןןןןןןןן.

  29. מאת הרב תומר‏:

    אחי היקר אשרך חידוש נפלא ומדהים…. אבל בנינו יקח איזה חמשים או מאה שנה שהעולם יקבל את האמת (שרק הערת אותה) שכתובה בפרוש בתורה בלי בילבולי מח.

    תזכו למצות ולהגדיל תורת אמת ולהאדירה.

  30. מאת אורי‏:

    מסכים איתך לחלוטין. לגבי האיסור והמתואר בתורה כך גם אני הבנתי – כ"כ פשוט מהפסוקים שזו הייתה הבעיה – שלא נתן זרע להקמת שם אחיו. אך לא מסכים איתך בזלזול בהלכה, בורא עולם נותן בנו הבנות לפי צורך השעה והדור, ההבנות שניתנו לך הם לא בזכותך אלא כך רצה ה' שההבנות האלו יגיעו אליך. ההלכה הרגילה הייתה נכונה עד היום ולאט לאט מאת ה' יש הבנות חדשות שנכונות להיום. תורה שבע"פ מתגלה בנפשות ישראל כולן (ולכן מהותית כתיבתה פוגעת בה מאוד מאוד אך נכתבה כצורך השעה מאת ה')

  31. מאת אהרן‏:

    זה נכון שאי אפשר לעמוד בזה,
    אבל השם רוצה את המלחמה בייצר, לא את הנצחון!
    את הרצון, לא את התוצאה!
    רחמנא ליבא בעי!!!
    להלחם בייצר!!!!!!!!!!

כתיבת תגובה