מותר להעביר ולכבות אש בחג ובשבת



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-1847957975280123"
data-ad-slot="4902213491"
data-ad-format="auto">

רובכם סבורים כי אסור להדליק, לכבות ולהעביר אש בשבת אך כן מותר להעביר אש בחג, בואו נבדוק המקורות ומה הטעות שיש במחשבה זאת.
הפסוק אומר כך: דברים פרק ה' פסוק י"ד
לֹא תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ-וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ-וַאֲמָתֶךָ וְשׁוֹרְךָ וַחֲמֹרְךָ וְכָל-בְּהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ–לְמַעַן יָנוּחַ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ, כָּמוֹךָ.
כבר אנו רואים לכולם אסור לעשות מלאכה כולל גרך שזה בעצם הגוי, כך שכבר אנו מבינים שאפילו גוי של שבת זה דבר אסור כיוון שגם גויים צריכים לנוח בשבת. אך מכיוון שכל כך מחמירים בשמירת שבת שאנו מגיעים למצב בו קהילה יהודית משותקת לגמריי בשבת ולכן צריכה גוי שיעשה בשבילה את העבודה, דבר די אבסורט מכיוון שמה פתאום קהילה יהודית לא יכולה להתקיים ללא הגוי במיוחד שכל עניין הגוי של שבת זה דבר אסור כיוון שבפסוק גם לגוי מגיעה מנוחה בשבת. מבחינת המלאכות המצוינות בתורה לא רשום בשום מקום שאסור לכבות אש אלא רק שאסור להדליק אש.
בספר ויקרא פרק כג' מצווה ה' למשה גם ביום כיפור וגם בחג הסוכות ובפסח לא לעשות מלאכה. כלומר אנו למדים מכאן כי דיני שבת וחג זהים מבחינת מלאכה. כך שלא יתכן כי בשבת יהיה אסור להעביר אש אך בחג כן מותר להעביר אש, או שבשני המועדים מותר או שבשניהם אסור. מה שקרה זה שרבנים החליטו להחמיר בשבת עם אבות מלאכה והחליטו שאסור גם להעביר ולכבות אש בשבת, אך מה עושים בחג כמו ראש השנה שנופל לפני שבת ויש לנו שלושה ימים רצופים של חג ושבת, קשה ליהודים שומרי מצוות לשמור שבת שלושה ימים ברציפות. ולכן החליטו רבנים להקל בחג ולהתיר העברת אש אך לא לכבותה. אך בכל זאת כיצד מכבים אש בחג שאנו מסיימים לבשל? מרחיחים מים, נותנים להם לגלוש ולכבות את האש. נו באמת, אלוהים לא יודע שאתם מקמבנים אותו? הרי כאן ביצעתם תהליך כיבוי אש בחג. כך מכבים אש בחג כפי שמופיע באתר הידברות. אלוהים לא סולח למי שמנסה לקמבן אותו ולכן אל תסתכנו בלקבל עליכם מצוות שאתם לא יכולים לעמוד בהן.
כחו למשל אור במקרר, נכנס שבת ושכחתם לכבות האור במקרר, פתחתם המקרר (פריג'ידר) ואופס האור דולק, אתם לא יכולים לסגור דלת המקרר כיוון שאור יכבה וביצעתם כביכול מלאכה, אך השארת הדלת פתוחה תהרוס המקרר ותגרום לאוכל להתקלקל, אין פיקוח נפש כיוון שמדובר בנזק כספי ולכן אתם מחללים שבת לפי הפירוש השגוי שאסור לכבות אש בשבת. על כן דעו לכם שמותר לכבות אש ואור וכל דבר בחג ושבת.

לסיכום: כיוון שדיני חג ושבת זהים, לא רשום בתורה על איסור כיבוי אש בשבת ובחג, לא ניתן לקמבן את הקב"ה (הקדוש ברוך הוא) בלעשות לו תרגיל כאילו אנו מרתיחים מים לקפה או תה והם בטעות כאילו גלשו לנו וכיבו את האש, עצם כיבוי האש בעצם פעולה של פיקוח נפש כיוון שאש ללא השגחה מסוכנת.
מותר לכבות ולהעביר אש באופן ישיר בשבת ובחג כולל כיבוי של מכשירי חשמל לרבות אור במקרר.
אסור לכם לעשות החמרה במצווה שאתם לא יכולים לעמוד בה ואז קומבינה (גוי של שבת, כיבוי על ע"י גלישת מים על האש)

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה תורה ויהדות.‏ קישור ישיר לפוסט.

3 תגובות על מותר להעביר ולכבות אש בחג ובשבת

  1. מאת אנונימי‏:

    כל המאמר שלך נופל בשנייה אחת, יש מלאכת מכבה
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9C%D7%90%D7%9B%D7%AA_%D7%9E%D7%9B%D7%91%D7%94

    לגבי הקטע של גוי של שבת אתה גם טועה, מדובר על גר – גוי שעובד אצל יהודי שגם לו מגיעה מנוחה,
    שאר הגויים אינם חייבים בשמירת השבת ולכן אין אצלם אין המונח מנוחה בשבת.

    • מאת יצחק שחר‏:

      הכתבה ששלחת לי בוויקפידיה רק מוכיחה שאני צודק, מכיוון שכיבוי אש בשבת שהוא מלאכה, מדובר רק על אש שכובתה על מנת ליצור גחלים שבהם השתמשו לשימוש חוזר, והנה מה שרשום שם "כיבוי שלא למטרת הכנת פחמים אסור מדרבנן, כיוון שזוהי מלאכה שאינה צריכה לגופה." כלומר אין איסור מאלוהים רק מרבנים על כיבוי אש שאינו לצורך מלאכה, כפי שציינתי בכתבה שלי כמו כיבוי גז בחג או כיבוי דברי חשמל בשבתות וחגים.

      בקשר לגוי של שבת, ברגע שאתה לוקח גוי של שבת, הוא מיד הופך לגר שלך מכיוון שהוא עובד אצלך, הוא מכבה בשבילך את האש או את האור במקרר בשבת וכו'. הוא לא עושה זאת בשביל עצמו אלא בשבילך, ברגע שאתה מבקש מגוי לעשות עבורך מלאכה בשבת, הוא מיד נהיה גר ולא סתם גוי שבא לו לעשות מלאכה בשבת.

  2. מאת רצדפ‏:

    שלום רב

    אתה אדם מעניין,

    אם אתה תמים, אז יש לך נשמה גבוהה, ותוכל להיות באמת צדיק וחכם באמת

    (אולי,,, אם לא יעקבו אותך כל ה"התירים" שנתת לאנשים לעבור עברות חמורות )

    :-)

כתיבת תגובה