עדיף משכורת מינימום לחיילים מאשר מע"מ 0 לדירות לזכאים



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-1847957975280123"
data-ad-slot="4902213491"
data-ad-format="auto">

אנא חתמו על העצומה שלי שמבקשת משכורת מינימום למי ששירתו המדינה במקום מע"מ בשיעור 0 על דירות חדשות

נכון  לכתיבת פוסט זה, משכורתו הממוצעת של חייל סדיר הינו בערך 600 ש"ח (סדיר 426 ש"ח, קרבי 847) ש"ח). בוודאי קראתם על התכנית הכלכלית  של שר האוצר יאיר לפיד למע"מ אפס 0 על דירות חדשות לזכאים שבכללם מי ששירתו בצבא או שירות  לאומי. אך ישנם כמה בעיות עם תכנית זאת

  1. זוג שהיו חיילים ו\או שירות לאומי שהגבר שירת 3 שנים והאישה שנתיים יהנו באותה מידה מזוג שרק אחד מהם שירת אפילו פחות  משנתיים, כך שמדובר בהטבה לא הוגנת
  2. מי שמצבם הכלכלי טוב יותר יוכלו לקנות דירה יקרה יותר וכך יהנו מהטבה גדולה יותר, כלומר העשירים יהנו יותר מעניים מההטבה. הבנתם? הממשלה כאן מסבסדת עשירים במקום עניים. נכון שיש מגבלה על מחיר הדירה, כלומר אין מע"מ 0 למי שקונה וילה חדשה במרכז הארץ, אבל עדיין יש הבדלים במחירי הדירות.
  3. מדובר על דירות  חדשות מקבלן, אך מה עם מי שרוצה לקנות דירה יד 2?
  4. יש הרבה בלגאן מצד אלו שלא עשו צבא ו\או שירות  לאומי כאילו הם מופלים לרעה ובקרוב גם מוגבלים יבקשו מע"מ 0 על דירות וקרובי משפחה של מוגבלים או חיילים וכו' וכו' ותוך כמה שנים כבר לא יהיה בכלל מע"מ על דירות חדשות ובסוף יבוטל כל המע"מ על דירות.

כיצד ניתן לפתור את הבעיה? משכורת מינימום למי שמשרת את המדינה
הפיתרון הטוב ביותר בכדי להטיב עם אלו ששירתו את  המדינה זה פשוט לתת להם משכורת מינימום במקום משכורת רעב, כך מי שמשרת המדינה יותר שנים, יקבל יותר כסף וכך הלאה. מי שמשתחרר\ת מצבא\שירות לאומי יוכל להתחיל משכנתא עם איזו דירה שירצה\ירצו כך זוג ששניהם שרתו את המדינה יהיה להם יותר כסף התחלתי מאשר זוג שרק אחד שירת המדינה וכך נוצר מצב שלא יכול להיות יותר פייר ממנו. הרי אף אחד שלא עשה צבא לא יוכל להתלונן ולהגיד מדוע חיילים\שירות לאומי מקבלים משכורת מינימום.

עוד יתרון שיכול  להיות  עם חוק כזה:
פחות משתמטים מהצבא כיוון שעכשיו יש משכורת ולא שירות התנדבותי, יתכן ויהיו חיילים שירצו גם לשרת יותר מ 3 שנים כיוון שירצו המשכורת המלאה. ניקח לדוגמא זוג חיילים שהכירו בצבא והחליטו להתחתן ולהמשיך לגור בבסיס כל עוד אין להם ילדים ולהמשיך לאכול בבסיס ולנסוע לבקר חינם המשפחה בנסיעות חינם שיש לחיילים, יוכלו לחסוך כל המשכורת שלהם וכך אחרי 5-6 שנות שירות עם משכורת מינימום, יוכלו לקנות  דירה כמעט בלי משכנתא. כך שלסיכומו של דבר, כל אחד יקבל מהמדינה לפי כמה שנתן למדינה.

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה פוליטיקה וממשל.‏ קישור ישיר לפוסט.

תגובה אחת על עדיף משכורת מינימום לחיילים מאשר מע"מ 0 לדירות לזכאים

  1. מאת ניצול דקה ה-90‏:

    תראה, הרעיון שאתה מציע נשמע מעניין ויהיה אחלה אם יישמו אותו, אבל הוא בטוח לא יכול לבוא במקום ההטבה שמציע לפיד.
    תראה,שירתתי בצבא ואף הייתי קצין בקרבי, מיום השחרור שלי אני עובד, לא יצאתי לטיול חוצה עולם וניסיתי לחסוך ולעשות תואר ראשון. היום אני בן 35 עם תואר במחשבים ועבודה מסודרת והכנסה גבוהה.
    ועדיין… אני לא יכול לקנות בית וזה למה ? כי במקרה שלי לא היה אף אחד שייתן לי איזשהוא סכום התחלתי לקניית בית או אולי שאוכל לגור אצלו ועל חשבונו עד גיל 30 בשביל לחסוך יותר (נא לא לרחם עליי, אני בסדר). וגם לא היה אף אחד שימליץ לי להיות חכם ולקנות בית לפני 15 שנה שהמחירים היו סבירים).
    אני סוף סוף מרגיש הטבה שבאמת מכוונת אליי ולחבריי שרובם דומים לי מאוד בנתונים שהצגתי (ברמות שונות).
    ולגבי מה שכתבת:

    1. שנתיים, שלוש או חמש במצטבר – שירות הוא שירות אני לא בודק בציציות (תכף נריב מי תרם יותר הלוחם או מי שעשה שירות לאומי בניידת טיפול נמרץ).
    2. נראה לי שיש לנו פרספקטיבה שונה למונח "עושר" – עשירים לא צריכים את ההטבה ובמיוחד לא המשקיעים להם ההטבה לא רלוונטית.
    3. לא יודע איך לענות על זה, איך זה רלוונטי לטיעון שלך ?
    4. אז יכול להיות שתהייה הפלייה – אבל זו הכוונה שנותנים הטבה לאוכלסיה מסויימת ולאחרת לא שכפי שנאמר שירתה את המדינה.

    אז מצטער, לא אחתום, אבל אני בעד הרעיון של משכורת מינימום לחייל ומשרתי שירות לאומי.
    בבקשה אל תפגע לי בהטבה שנוצרה במיוחד לאנשים כמוני.

כתיבת תגובה