אומנות מפסולת זכוכית



style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-1847957975280123"
data-ad-slot="4902213491"
data-ad-format="auto">

אומנות מפסולת זכוכית

בתור שוחר איכות הסביבה וחבר בארגון "אדם טבע ודין" הפריע לי תמיד שאין מיחזור לזכוכיות. מיכלי זכוכית ריקים מושלכים לפח במקרה הטוב, או סתם זרוקים בסביבות הפחים ובצידי הדרך, ושברי הזכוכית פזורים בכל עבר ומסכנים עוברים ושבים.

המצב אמנם השתפר בשנים האחרונות, מאז שנכנס לתוקפו חוק הפיקדון גם על מיכלי שתיה מפלסטיק (של פחות מליטר וחצי) והוכנסו לשימוש מתקנים למיחזור, אך עדיין נותרה הבעייה של מיכלי זכוכית שעבורם אין פיקדון כגון, צנצנות דבש, ריבה, רטבים וכו'.

לכן שמחתי כשגיליתי לאחרונה את נורית.
נורית היא אומנית דימונאית, שעושה, לפי הגדרתה, לא "מיחזור" אלא "שימוש חוזר" במיכלי זכוכית. והיא צודקת, כיוון שמיחזור משמעו להמיס את כלי הזכוכית ולהכין מהזכוכית   שהתקבלה חפצים חדשים. מה שנורית עושה אלה הן יצירות אמנות מרהיבות מכלי זכוכית משומשים, שכאמור  עמדו להיות מושלכים לפח האשפה. במילים אחרות, אפשר לומר שנורית הופכת פסולת זכוכית לאומנות.

בביקור בביתה ובשיחה שלי איתה הסבירה נורית, כי לאחר שחלתה במחלת ריאות קשה, נאלצה לשנות את הרגליה ולעצור את המירוץ היומיומי הרגיל, שהייתה שקועה בו כמו כולנו.    במקום "לעצור את החיים" ולשקוע בבעיותיה הרפואיות, היא התחילה לחשוב יותר על הרגשות, על הנפש, על יופיו של העולם שמסביב ועל הגשמה עצמית, ואז היא גילתה את אומנות הציור על זכוכית.

היא התחילה לפתח את כישרון הציור שהיה חבוי בה, והחלה לצייר על זכוכית: על מיכלי מזון מזכוכית שלאחר שהתרוקנו כבר אין להם שימוש, וגם על כוסות, גביעי יין, בקבוקים ריקים, אגרטלים וכלים אחרים שימושיים מזכוכית.

רוב ציוריה מתמקדים בפרחים ממינים ומסוגים שונים, ובמגוון רב של צבעים עליזים, ציורים יפים המשובבים את הנפש. בשל כך היא מכונה גם "המדברת בפרחים".

עם הזמן הרחיבה נורית את תחומי התעניינותה, והחלה לעסוק גם ברקמה אומנותית, יצירותיה היפות גם בתחום זה מוכיחות כי אכן שוכנת בה נפש של אומנית.

בתמונות הבאות מוצגות חלק מעבודות האומנות של נורית, על מכלי זכוכית ריקים וגם על מכלים חדשים כגון כוסות וקערות.

 

אודות יצחק שחר

יצחק שחר קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות אימייל: kabala@kabalail.com אתר: www.kabalail.com טלפון ו ווטסאפ: 0585703609 phone and whatsapp
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה איכות הסביבה.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה